УВАГА!!!!
З 27.04. 2020 всі подальші уроки і семестрові контрольні роботи будуть розміщені на сайті" Google classroom"
Код для учнів 6-А та 6-Б класу: nf3rxi7
Перейдіть за цим посиланням:
https://classroom.google.com/h
Чекаю ваших письмових робіт!!! Всі оцінки свої ви теж побачите на цій сторінці!
В групу 6-А та 6-Б класів - вашим батькам я повідомлю прізвища тих учнів, хто не надсилає завдання!!!
Всі оцінки які ви отримуєте під час карантину, будуть виставлені у журнал і враховані за 2 семестр!
ВСЕ У ВАШИХ РУКАХ!!!!
З повагою: Юлія Володимирівна
24.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Київ - столиця України. Визначні місця Києва.
Мета: практикувати
учнів у читані тексту з метою отримання загального уявлення та з метою
максимально повного та точного розуміння всієї інформації, що в ньому міститься. Активізувати
в мові учнів лексичні одиниці теми. Виховувати повагу до історії країни.
Хід уроку
1. Choose the right answer.
Ukraine is situated…
The capital of Ukraine is…
The main river of Ukraine is… .
Ukraine is washed by…
Our country is divided into…
The population
of Ukraine
is…
The territory of Ukraine is … .
On the head of the country there is the
…
The state official language is …
More than 100… live in Ukraine .
The Answers:
(nationalities and ethnic groups).
(in the south-eastern Europe).
(the Dnipro).
(24 regions and Crimea).
(Kyiv).
( Ukrainian).
(the Black Sea and the Sea of Azov).
(603,7 sq km).
(President).
(39 mln).
2. Exercise 8 page 184 .(written form)
3. Watch an interesting video about Kyiv:
4. Write irregular verbs.
1). Розділіть ці дієслова на правильні і неправильні.
Wrote, took, swum, spoke, shaken, known, grew, flown, broken, drew
V2 - друга форма
|
V3 - третя форма
|
2).Розділіть ці дієслова на правильні і неправильні у 2 колонки.
Play, stay, shake, dance, take, make, visit, meet, see, want, swim, love, let, fly, come, look
3). Напишіть 3 форми неправильних дієслів.
- keep → ________ → ________
- forget → ________ → ________
- mean → ________ → ________
- teach → ________ → ________
- feed → ________ → ________
- blow → ________ → ________
- set → ________ → ________
- lead → ________ → ________
- hurt → ________ → ________
- hit → ________ → ________
- throw → ________ → ________
- freeze → ________ → ________
- fall → ________ → ________
- spend → ________ → ________
- choose → ________ → ________
5. Read and translate the text.
THINGS TO SEE IN KYIV
Kyiv, the capital of Ukraine ,
is one of the most beautiful cities in the world. It is located on the scenic
banks of the Dnipro
River . There are a lot of
parks, tree-lined broad and straight streets in our capital.
Kyiv is one of the oldest cities of Europe
and it has many places of historic interest. Among them are famous churches,
cathedrals and monasteries, because Kyiv is the ancestral home of Christianity
in Kyivan Rus.
If you want to discover Kyiv, it is best to start with a tour on a
sightseeing bus. Would you like to start your tour with visiting the imposing
building of St. Volodymyr Cathedral? It was built in 1882 in a new Byzantic
style by the architect Baretti. It is a traditionally Slavic six-column, three apse
church crowned by seven cupolas. The height to the top of the cross on the main
cupola is 48.9 m .
The murals of the church interior are of considerable artistic significance.
They were made in 1885—1896 by the famous Russian painters such as Nesterov, Vasnetsov, and
Prakhov. The mosaics lining the cathedral's interior were made by Venitian
masters.
A visit to St Sophia Cathedral may be the highlight of your stay in Kyiv.
Kyivites say that if you do not see it while here, then you did not see Kyiv.
The church was built in 1037 by Prince Yaroslav the Wise on the site of a
battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs (Asian nomadic
tribes) and to glorify the wisdom of Christianity (Sophia in Greek means
"wisdom").
The most visitors are impressed by the beauty of St Andrew's Church. This
church stands elegantly outlined against Kyiv skyline. It was built in 1748 by
the architect Rastrelli, who also built the Winter
Palace in Saint
Petersburg and the Mariyinsky
Palace in Kyiv. From its
terraces the famous writer Gogol used to look down at the lower town of Podil . The winding brick
street Andriyvski Uzviz leading up the hill to the church has a variety of
interesting art galleries and shops. This is one of the best areas to find
traditional Ukrainian crafts and arts.
Kyiv Pecherska
Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv. "Lavra" is
the term used by the Orthodox Church for its largest monastery. It was built in
the eleventh century. The monks lived in caves under the monastery, which still
can be visited. The famous monk Nestor wrote the chronicle "The Story of
Begone Days" while living in this monastery. Lavra incorporates a number
of old buildings, churches and museums. There is a lot to see there.
6. Write if the sentences are true or
false .
v Kyiv, the capital
of Ukraine , is one of the
most beautiful cities in Ukraine .
v Kyiv is one of the
oldest cities of Europe and it has not many
places of historic interest.
v St. Volodymyr
Cathedral was built in 1892 in
a new Byzantic style by the architect Baretti.
v Kyivites say that
if you do not see the Golden Gate while here,
then you did not see Kyiv.
v The church was
built in 1037 by Prince Oleg on the site of a battle-field to commemorate the
victory over the Pechenegs.
v The most visitors
are impressed by the beauty of St Andrew's Church.
v Kyiv Pecherska
Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv.
v "Lavra"
is the term used by the Orthodox Church for its largest monastery.
v The famous monk
Nestor wrote the chronicle "The Story of Begone Days" while living in
this monastery.
7. Speak about the capital of Ukraine .
Монологічне мовлення. (усно)
Read these statements and say
true or false. If
the sentence is
false, correct it.
-
Kyiv is situated
on the
picturesque banks of the river Dnieper .
-
The streets
of Kyiv are
lined up with
chestnut trees.
-
The population
of Ukraine is
52 million.
-
The people
of Ukraine are
proud of their
capital.
-
The main river of Ukraine is
the Dniester .
-
There are
20 regions in Ukraine .
-
St.
Sophia Cathedral was
built by Prince
Yaroslav the Wise.
-
Ukraine is washed
by the Irish Sea .
-
Khreschatyk is
the Kyivite’s favourite street.
-
Our country
is a nice
place to live
and to travel
in.
8. Homework
1). Exercise 9 page 184 ( письмово)
2). Виконати вправи на комп'ютері-
https://learningapps.org/5100983
https://learningapps.org/8714748
2). Виконати вправи на комп'ютері-
https://learningapps.org/5100983
https://learningapps.org/8714748
23.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Подорож Україною та Великобританією.
Мета: повторити лексику з теми; повторити утворення правильних та неправильних дієслів у теперішньому завершеному часі (The Present Perfect Tense); удосконалювати навички читання, письма, усного мовлення та аудіювання.
Хід уроку
1. Exercise 4 page 182 ( письмово).
Списати 2 тексти і вставити слова за змістом!!!
2. Exercise 5 page 183 ( письмово).
Написати у 2 колонки назви визначних місць Великобританії та України.
3. Виконайте вправи на комп'ютері:
4. Заповніть таблицю неправильних дієслів.
Infinitive | Simple Past | Past Participle |
---|---|---|
given | ||
sleep | ||
put | ||
spoke | ||
told | ||
fallen | ||
send | ||
showed | ||
lost | ||
meet |
5. Виберіть і запишіть правильний варіант.
1. He ________ to get very angry. (to begin)
begun
began
beginned
2. I ________ my glasses when I fell. (to break)
broked
broken
broke
3. Those kids have ________ five windows playing baseball. (to break)
broked
broken
broke
4. I have ________ studying French. (to begin)
begun
began
beginned
5. He told me that he had ________ all the work himself. (to do)
done
did
done did
6. Have you ________ yet today? (to eat)
ate
eated
eaten
7. My father has ________ me to talk to you. (to forbid)
forbidden
forbade
forbid
8. I ________ him stealing that woman's purse. (to catch)
caught
catched
catch
9. He must have ________ 8 beers last night. (to drink)
drank
drunk
done drunk
10. I ________ down and broke my arm. (to fall)
fallen
falled
fell
6. Напишіть речення у теперішньому завершеному часі (The Present Perfect Tense) -
1). The students a flight to Vienna. (to book)- 2). The cat a mouse. (just/to catch)
- 3). Jack and Brian this picture. (just/to draw)
- 4). He his friends. (already/to invite)
- 5).Julia a table with three columns. (just/to make)
- 6).My friends the geography test. (to pass)
- 7).I the rabbits. (just/to feed)
- 8). The teacher the keys, so he can't open the door. (to lose)
8. Homework
1). Exercise 7 page 183 ( письмово)
2). Вивчити таблицю неправильних дієслів ст. 222-223
3). Повторити 3 форми теперішнього завершеного часу
(The Present Perfect Tense).
21.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Подорож Україною. The Present Perfect Tense.
21.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Подорож Україною. The Present Perfect Tense.
Мета: активізувати лексику з теми; удосконалювати навички письма, читання, тренувати у вживанні артиклів; розвивати навички аудіювання та мовної здогадки.
Хід уроку
1. Watch three interesting videos about Ukraine -
Read the text about Ukraine and translate it.
Let’s
remember some information
about Ukraine.
Ukraine is
a sovereign state. It has
it’s own territory, government, national emblem, anthem and
state flag.
Ukraine is
situated in the
centre of Europe. The population
is more than
39 million. It borders
on Poland, Hungary, Moldavia, Russia, Belorussia, and others. There are
24 regions and
Crimea Autonomic Republic
in Ukraine.
Ukraine is washed
by the Black
Sea and the
Sea of Azov. There are
the Carpathian Mountains
and the Crimean
Mountains in Ukraine. The main
river is Dnieper.
Kyiv is
the capital of
Ukraine. It was founded
by 3 brothers: Kyj, Shchek and
Khoryv and their
sister Lybid. Kyiv was
called in honoured
the eldest brother
Kyj. The main
street of the
capital is Khreshchatyk.
2. You can
see the scrambled
questions. Put the words
in the logical
order to make
up the questions
and answer them. (Дано 5
речень з розкиданих
слів. Потрібно правильно побудувати
питання та дати
на нього відповідь.)
1) Is/main/what/the/national/holiday/Ukraine/in? -
What is the
main national holiday
in Ukraine? (Independence Day)
2) The/what/official/is/in/country/our/state/language? -
What is the
official state language
in our country?
(Ukrainian)
3) What/does/border/on/Ukraine/countries? -
What countries does
Ukraine border on?
(Ukraine borders on
Poland, Russia, Hungary,… .)
4) Population/Ukraine/of/the/is/what? -
What is the
population of Ukraine?
(more than 39
million.)
5) Ukraine/river/is/the/main/what/in? -
What is the
main river in
Ukraine? (Dnieper)
6) Situated/where/Ukraine/is? -
Where is Ukraine
situated? (in the
centre of Europe)
3. Write the sentences in the Present Perfect Tense:
Зразок:
They have played tennis.
- They / play / tennis -
- She / speak / English -
- I / write / a novel -
- I and my father / not / wash / the car -
- Chris/ not / meet / his friends -
4. Write the questions in the Present Perfect Tense:
Зразок:
Has she finished her homework?
Зразок:
Has she finished her homework?
- She / finish / her homework -
- They / visit / their friend-
- The maid / clean / the room -
- Mike / drive / the van -
- You / ever / write / a novel -
3. Exercise 2 page 179 (усно і письмово).
Прочитайте постери і напишіть про себе, своїх друзів, домашнього улюбленця, визначне місце у твоєму місті ( по 3-4 речення).
5. Exercise 1 page 180 ( письмово).
Вставте артиклі де необхідно ( дивись правила ст.196-198).
6. Play interesting games ! Enjoy your English!
https://learningapps.org/2691286
https://learningapps.org/2239220
https://learningapps.org/2239184
https://learningapps.org/2239097
7. Homework
1).Exercise 2( a, b) page 180 -181.
17.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Прочитайте постери і напишіть про себе, своїх друзів, домашнього улюбленця, визначне місце у твоєму місті ( по 3-4 речення).
5. Exercise 1 page 180 ( письмово).
Вставте артиклі де необхідно ( дивись правила ст.196-198).
6. Play interesting games ! Enjoy your English!
https://learningapps.org/2691286
https://learningapps.org/2239220
https://learningapps.org/2239184
https://learningapps.org/2239097
7. Homework
1).Exercise 2( a, b) page 180 -181.
2). Повторити правило ст.208-209.
17.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Подорож Великобританією. The Present Perfect Tense.
Хід уроку
2.Read some information about famous sights in Great Britain.
З’єднайте англійські та українські cлова
( напишіть цифру і букву).
1) Big Ben a) Тауерський міст
2) Downing Street 10 в) Даунінг стріт, 10
3) Tower Bridge с) Біг Бен
4) Westminster Abbey d) Букінгемський палац
5) Madam Tussuad’s museum е) Вестмінстерське Абатство
6) St. Paul’s Cathedral f) Лондонський Тауер
7) the Tower of London g) Собор Святого Павла
8) Buckingham Palace h) музей мадам Тюссо
4. Repeat the rule about the Present Perfect Tense.
Граматичний час Present Perfect утворюється за допомогою допоміжного дієслова have або has та форми Past Participle (третьої форми смислового дієслова).
Past Participle для правильних дієслів утворюється шляхом додавання до їх словникової форми закінчення -ed. Для неправильних дієслів використовуються їхні особливі треті форми, що можна взяти з таблиці неправильних дієслів.
В залежності від особи та числа, в якому стоїть підмет у реченні, використовується та чи інша форма допоміжного дієслова have.
R E M E M B E R !!!
I, We, You, They → have (для 1-ї, 2-ї особи та форм множини)
He, She, It → has (для 3-ї особи однини
5. Exercise 6 page 177 (усно).
6.The Present Perfect Tense
I. Write
missing words
go
|
gone
|
|
do
|
did
|
|
saw
|
seen
|
|
find
|
found
|
|
be
|
Was, were
|
|
had
|
II. Fill
in have or has
1. We
________ finished our test.
2. I
________ borrowed a new Harry Potter book.
3.You
_______ been naughty today.
4. Where is
the cake? The dog ______ eaten it all.
5. Where is
dad? - He ____ gone to the supermarket.
6. She
______ moved to Kyiv.
III.
Write the verbs in brackets in Present Perfect.
1. We (be)
________ to Italy.
2. Ann
(play) _________ golf many times.
3. They
aren't at home. They (go)_______ out.
4. I (see)
_______ that woman before.
5. She (do)
_________ her homework.
6. Jim
(visit)_________his granny.
7. Homework
1). Exercise 1(a, b) page 178 (письмово).
2).Make up
sentences.
Mary is 43.
She has had an interesting life. Write about the things she has done.
1. she / do
/ many different jobs.
2. she /
travel / to many place
3. she /
meet / a lot of interesting people
4. she / be
/ married three times
5. she / do
/ a lot of interesting things
6. she /
write / ten books
3). Повторити правило : Параграф 5 ст.208
16.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
16.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Цікаві місця світу. Артикль та його відсутність у географічних назвах.
Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал з теми; відпрацювати вживання означеного артикля з власними назвами та вживання питальних речень; продовжувати удосконалювати техніку читання та письма; практикувати в аудіюванні.
Хід уроку
1. Listen and watch this interesting video :
2. Read and learn the main rules about the definite article "the"-
В таблицях наведено основні правила вживання в англійській мові артиклів з географічними та іншими назвами.
Артиклі з географічними назвами
Назви
|
З артиклем The
|
Без артикля
|
Частини
світу, континенти, регіони, країни, області, міста |
the Middle East, the USA, the Ukraine, the City
|
Europe, Central Asia, Finland, Denver
|
Океани,
моря, ріки, озера, водоспади, канали |
the Pacific (Ocean), the
Caspian (Sea), the Dnipro, Suez Canal |
АЛЕ: Lake Erie, Lake Baikal
АЛЕ: Hudson Bay
|
Гірські
ланцюги, острови, пустині |
the Alps, the Isle of Man, the Kalahari (desert)
|
АЛЕ: Mont Blanc, Easter Island (окремі гори та острови)
|
Вулиці,
площі, райони, парки, мости, станції, аеропорти |
the High Street, the
Drive, the Bronx |
Sixty-Sixth street,
Manhattan, Times Square, Hyde Park, London Bridge |
Університети,
театри, кінотеатри, церкви, готелі, музеї, замки, бібліотеки, ресторани, магазини |
the University
of Cambridge, the Phoenix (theatre) the Hilton, the Library of Congress |
АЛЕ: Cambridge University, Sadler’s Wells (theatre), Buckingham Palace
|
Артиклі з іншими назвами
Назви
|
З артиклем The
|
Без артикля
|
Державні
установи, партії організації |
the Senate, the UN, the
police, the Labour Party,
the Boy Scouts
|
parliament, congress
|
Історичні
події і періоди |
the French Revolution.
Stone Age
|
Roman Britain,
Post-War Germany
|
Книги,
фільми, документи |
the Bible, the Odyssey,
the Graduate,
the Great Charter
|
Jaws
|
Газети,
журнали, телебачення |
the Times, the Economist
(the press, the radio, the television) |
Pradva, Korrespondent,
Life, Time |
Кораблі,
поїзди |
the Titanic, the Orient
Express | |
Оркестри,
музичні гурти |
the Philadelphia Orchestra,
the Beatles
|
Duran Duran.
Depeche Mode
|
Музичні
інструменти і танці |
to play the piano/the
violin/the guitar,
to dance the tango
|
This is the 1979 recording
with Ellison on bass
guitar. |
4. Прочитайте ще раз правила!!! Параграф 2, 3, 4 ст.196-198.
5. Write " the" where necessary.
1). __________Washington is the capital of ______USA.
2). __________Louvre is in ______Paris.
3). I'd like to make a voyage around __________Mediterranean Sea.
4). _______Daniels live ______Woodlands Street.
5). Exercise 3 page 173 (письмово)
6). Exercise 2 page 174 ( усно)
7. Homework).
1). Exercise 3 page 175 ( письмово)
2).Exercise 5 page 176 ( усно)
1). Exercise 3 page 175 ( письмово)
2).Exercise 5 page 176 ( усно)
3). Вивчити правила ст.171, 197-198.
14.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Подорожуємо навколо світу.
Мета: повторити й закріпити лексичний матеріал з теми; ознайомити з правилами вживання означеного артикля з власними назвами; продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати учнів у письмі; продовжувати розвивати вміння усного мовлення.
Хід уроку
1. Прочитайте параграф 1 ст.199 і виконайте тест письмово.
Винятки
Деякі з англійських прикметників утворюють ступені порівняння не за загальними правилами, а мають свої особливі форми. Нижче наведені такі прикметники:
many – more – the most
good – better – the best
bad – worse – the worst
little – less – the least
old – older/elder – the oldest/eldest
I don’t think this is ____ idea than mine.
I am ____ chess player in our class.
His tablet is ____ than mine.
Mike is ____ than my brother.
She is ____ girl in the class.
Dogs are the ____ friends of men.
Did she fell ____ today?
For me mathematics was ____ than English in school.
This is ____ joke I’ve ever heard!
Last week was ____ ever!
2. Watch a video and repeat the names of countries-
3. Read the text and choose the correct answer.
Kevin was a sailor on a big ship. It went to Japan and Australia, so Kevin
was often on the ship for several months at a time. When he woke up in the
morning and looked out, he only saw the sea, or sometimes a port.
17
When he was thirty-three, Kevin got married and bought a small house with a
garden in his wife’s town. It was far away from the sea. Then he had to go back to
his ship, and he did not come home for two months. He went from the port to the
town by bus, and he was very happy to see his wife again.
The next morning he slept until 9 o’clock. Then he woke up suddenly and
looked out of the window. There were trees a few feet away. He was very
frightened and jumped out of bed, shouting, “We’ve hit land!”
1) Kevin went to other countries because he was ___ .
a) a driver b) a sailor c) a traveller
2) Kevin got married at the age of ____ .
a) 23 b) 26 c) 33
3) He bought a house ___ .
a) in his wife’s town near the sea
b) in his wife’s town far from the sea
c) in his friend’s town far from the sea
4) He left his wife for ___ .
a) two months b) three months c) four months
5) He returned home ___ .
a) by ship b) by train c) by bus
6) He woke up ___ .
a) in a forest b) at home c) on the ship
7) He was frightened because there were trees ___ .
a) in the sea b) in the forest c) in front of the house
4. Read the rule at page 171
(прочитайте правило на ст.171 про вживання означеного артикля the).
5. Homework
1). Вивчити правило ст.171, 196-198.
2). Ex.1 page 172 ( письмово)
3) Вставити слова у вищому або в найвищому ступені порівняння ( письмово):
1. Kyiv is the … city of Ukraine. ( big)
2. London’s Zoo is the … …in the world. (famous)
3. This street is… than that street. ( long)
4. A village usually is… than a city. (small)
5. This car is … … than that car. (expensive)
10.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Київ. Подорожуємо Києвом.
Мета: вивчити новий лексичний матеріал з теми; продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати в аудіюванні; розвивати мовну здогадку, память.
Хід уроку
1. Write and learn the new words.
double-decker - двоповерховий автобус
sightseeing - огляд визначних місць
tour - тур
tourist guide - туристичний гід
travel agent - туристичний агент
have a look ( at ) - подивитися
2. Watch this interesting video about Kyiv -
3. Do this quiz ( вікторина) in a written form ( a, b , c).
Quiz
1. Ukraine is a large … country.
a)
European;
b)
Asian;
c)
African.
2. The population of Ukraine is ….
a) more than 45 million people;
b) more than 58;
c) less than 4 million .
3. There are … in the South
of Ukraine.
a) 4 seas;
b) 2 seas;
c) 3 seas.
4. What is the highest
peak of the Carpathian Mountains?
a) Hoverla ;
b) Everest ;
c)
Aconcagua.
5 . What is the deepest
lake in Ukraine?
a)
Lake Baikal ;
b)
Lake Svityaz’ ;
c)
Ahul’s’ke Lake.
6. What mineral resources
isn’t our coutry rich in?
a) Oil ;
b) Gas ;
c) Coal.
7. What plant is the symbol
of Ukraine?
a) A sunflower ;
b) A
birch ;
c) A snowball tree.
8) Who was the first
president of Ukraine?
a) L. Kuchma ;
b) V. Yushchenko ;
c ) L. Kravchuk.
4. Read the text , open the brackets and write one true word.
Text “A Trip
around Kyiv”
Kyiv, the (city / capital ) of Ukraine, is on the Dnipro River. The city is less than (more / than) 1500 years old. The ( shortest /main) street of the capital is Khreshchatyk
Street. Independence Square is at the (eastern / northern) end of Khreshchatyk
Street. It is the most popular (square / place) for national celebrations and
holiday (evenings / events).
The (national / historical) heart of the city is Podil. All the (people / visitors) who
come here ( like / admire) St. Andrew’s Church. Andriyivskiy ( Uzviz /Descent) is
very popular with
( visitors /tourists). It is the (worst / best) place to buy
Ukrainian ( flowers / souvenirs) and art and crafts.
St.
Sophia’s Cathedral is famous for its beautiful
( paintings /mosaics) and
frescoes.
The
Golden Gate is another (building / monument)
from the 11th century. It
was built during the time of
( Volodymyr / Yaroslav) the Wise and it served as the
main (gate /entrance) to the city.
Kyiv is
a city where ( old /ancient) and modern live side by side. There are so ( few / many) places to visit that we can’t see everything during one short ( journey / trip).
5. Write if the statements are true or false.
1) Kyiv is situated on the banks of the Dniester
River.
2) Khreshchatyk is the main street of Kyiv.
3) Independence Square is at the southern end of
Khreshchatyk.
4) Andriyivskiy Uzviz is the historical heart of the
city.
5) Andriyivskiy Uzviz is very popular among tourists.
6) The Golden Gate served as the main entrance to the
city in ancient times.
6. Повторіть правило а потім заповніть таблицю.
В англійській мові є три ступені порівняння прикметників:
звичайний (Positive Degree),
вищий (Comparative Degree)
найвищий (Superlative Degree).
В англійській мові є три ступені порівняння прикметників:
звичайний (Positive Degree),
вищий (Comparative Degree)
найвищий (Superlative Degree).
Прикметник
|
Вищий ступінь
|
Найвищий ступінь
|
hot
| ||
warm
| ||
clean
| ||
nice
| ||
dirty
| ||
old
| ||
young
| ||
easy
| ||
happy
| ||
difficult
| ||
beautiful
| ||
useful
|
7. Homework
Ex. 3( a) page 168 ( усно)
09.04.2020 6А, 6-Б клас English School 27
Тема: Київ. Визначні пам'ятки Києва.
Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал з теми; поглиблювати знання учнів про свою країну; продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати в аудіюванні; розвивати вміння монологічного мовлення; навчати висловлювати власну думку та аргументувати її.
Хід уроку
1. Фонетична
та мовленнєва зарядка. Прочитайте вірш “My Native Land ” та перекладіть його ( усно ).
My native land,
The land of
wonders,
Of autumn
rains
And summer
thunders.
The greenest
hills
And magic
lakes,
The tender
breeze,
Romantic
dales.
Amazing land
–
My dear
Ukraine.
2. Повторіть вивчені слова і напишіть їх значення англійською мовою.
1. століття - _____________
2. собор - _____________
3. історичний - ______________
4. столиця- _________________
5. замок - ________________
6. населення - _____________
7. визначне місце - ____________
8. вид, місцевість - _______________
9. башта - ________________
3.Запишіть назви визначних місць у словники і вивчіть їх.
Подивіться про визначні місця Києва:
https://www.youtube.com/watch?v=bRq9LT5nmF4
4. Прочитайте і вивчіть розповідь про Україну та Київ.
Подивіться про визначні місця Києва:
https://www.youtube.com/watch?v=bRq9LT5nmF4
St.St.Sophia’s Cathedral - Собор Святої Софії
Independence Square - площа Незалежності
the Kyiv-Pecherska Lavra - Києво-Печерська Лавра
Khreshchatyk Street - вулиця Хрещатик
Andriyivskiy Uzviz - Андріївський Узвіз
the Golden Gate - Золоті Ворота
the House with Chimeras - Будинок з химерами
Mariyinskiy Palace - Маріїнський палац
St.Andrew’s Church- Церква Святого Андрія
Maidan Nezalezhnosti - Майдан Незалежності
4. Прочитайте і вивчіть розповідь про Україну та Київ.
1. We live in Ukraine. It’s our Motherland.
2. Ukraine is situated in Europe.
3. The national symbols of Ukraine are the trident and the national flag.
4. Ukraine is an independent state with Verhovna Rada and the president.
5. The capital of our country is Kyiv. It’s an ancient city, it’s 1500
years old.
6. Kyiv is the main city of Ukraine, its political, economic, industrial
centre.
7. It stands on the river Dnipro.
8. The symbol of Kyiv is a chestnut tree.
9. Khreschatyk is the main street of Kyiv.
10.
You can see a lot of
historical monuments in Kyiv.
11.
It is one of the most
beautiful cities in the world.
12.
Welcome to our famous capital
– the great city of Kyiv!
5. Складіть діалог за логічним змістом. Доберіть правильні відповіді і запишіть у зошит.
-What country are you from?
-
-What is the capital of your country?
-
-Do you know the main street of Kyiv?
-
-What is the symbol of Kyiv?
-
-What places of interest in Kyiv do you know?
-
a) It is Khreshchatyk.
b) I am from Ukraine.
c) The symbol of Kyiv is chestnut tree.
d) They are St.
Sophia's Cathedral,Independence Square,the Golden Gate, Kyivo-PecherskaLavra and many others.
e) The capital of my country is Kyiv.
6. До вашої уваги цікаве відео :
https://www.youtube.com/watch?v=fBGHdqXuD0E
https://www.youtube.com/watch?v=pwQ6Nwj3OaY
7. Повторіть артиклі перед виконання граматичного тесту:
https://learningapps.org/7154209
https://learningapps.org/8107297
https://learningapps.org/7984003
https://www.youtube.com/watch?v=fBGHdqXuD0E
https://www.youtube.com/watch?v=pwQ6Nwj3OaY
7. Повторіть артиклі перед виконання граматичного тесту:
https://learningapps.org/7154209
https://learningapps.org/8107297
https://learningapps.org/7984003
8. Homework
Ex.5 page 164-166 ( позначити фото з текстами- письмово)
УВАГА!!!!
Учні 6-А та 6-Б класу!!!
10.04.2020 року, у пятницю, буде проведено онлайн - тест
з англійської мови з теми "Атрикль".
Для цього треба зайти на сайт "На Урок" за цим посиланням :
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=984106,
ввести код доступу: 984106
і до 18:00 год. виконати тест.
Результати побачу і я, і ви, і ваші батьки!
07.04.2020 6-А, 6-Б клас Англійська мова КЗШ№27
Тема: Різні країни-цікаві місця. Лондон.
Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал з теми; поглиблювати знання учнів про країну, мову якої вивчаємо; удосконалювати навички читання; практикувати в аудіюванні; розвивати вміння монологічного мовлення;повторити ступені порівняння прикметників.
Хід уроку
1. Ex.1 page 160. Describe the pictures.
Example:
Big Ben is in Great Britain.Sydney Opera House is in Australia.
2. Read and guess the country. Write the names.
1). This country is famous for its Pyramids. ____________
2). If you want to see the Eifell Tower, you should go to this country. _________________
3).This country is famous for pizza and pasta. _____________
4). In this country men wear skirts. ___________________
5). If you want to ride an elephant, you should go to this country. _____________
6). This country is famous for its unusual animals like the Koala. ____________
7). It's a very hot country where you can take part in a carnival. ____________
8). The people of this country eat a lot of sea food and make sushi. _____________
9). The people of this country are proud of their Statue of Liberty. _____________
10). You will enjoy five o'clock tea in this country. _____________________
4. Write the new words into your vocabularies.
century - століття
castle- замок
capital - столиця
cathedral - собор
sight - вид, місцевість
population- населення
tower - башта
historical - історичний
a place of interest - визначне місце
5. Ex. 2 (a,b) page 161-162.
6. Remember!!!
7. Заповніть таблицю.
Прикметник
|
Вищий ступінь
|
Найвищий ступінь
|
Hot
| ||
Warm
| ||
Clean
| ||
Nice
| ||
Dirty
| ||
Old
| ||
Young
| ||
Easy
| ||
Happy
| ||
Difficult
| ||
Beautiful
| ||
Useful
|
8. Виберіть правильний варіант у дужках:
- I am (the good/the best) chess player in our class.
- His tablet is (cheaper/the cheapest) than mine.
- She is (the most beautiful/beautiest) girl in the class.
- Hollywood actor Arnold Schwarzenegger is one of (more famous/the most famous) person in the world.
- Did she fell (best/better) today?
- I don’t think this is (the best/better) idea than mine.
- Last week was (hotter/the hottest) ever!
- For me mathematics was (harder/more hard) than Chemistry in school.
- Mike is (more tall/taller) than my brother.
- This is (the funnier/the funniest) joke I’ve ever heard!
9. HOMEWORK
1). Learn the words - page 164.
2). Ex. 3, 4 pages 163-164.
3) .Повторити ступені порівняння прикметників ст.199.
У В А Г А !
Учні 6-А та 6-Б класу!
Пропоную всім бажаючим взяти участь у шкільній Всеукраїнській дистанційній олімпіаді з англійської мови "Всеосвіта Весна 2020".
Отримання цікавих завдань та внесення ваших відповідей з 10 березня до 22 травня 2020 року.
Ціна - лише 20 грн.
Хто бажає перевірити свої знання, будь ласка, перейдіть за цим посиланням :
на сайт "Всеосвіта".
Бажаю вам успіху!
03.04.2020 6-А, 6-Б клас Англійська мова КЗШ№27
Тема: Навколо світу.
Мета: удосконалювати техніку читання;повторити і активізувати лексичний матеріал;
ознайомити учнів з назвами країн, національностей та мов; практикувати в аудіювання та писемному мовленні.
Хід уроку
1. Read the names of the countries. Ex .1 page 157
2.Відгадайте вікторину "What do you know about our world".
1). What is the highest mountains in the world?
2). What is the smallest continent in the world?
3). What is the capital of the USA?
4). Where are the Pyramids situated?
5). What is the largest country in the world?
6). What is the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland?
7). What continent is the coldest?
8). Where do koalas live?
9). Where is the Eiffel Tower situated?
10). To what country can you travel under the water?
3. Ex. 2 page 158. Запишіть окремо назви країн та національності у зошити з перекладом.
4. Ex.3 page 159. Виконайте вправу письмово за зразком. Напишіть назви країн де люди розмовляють цими мовами.
EXAMPLE:
1). People speak French in France.
2). People speak English in England.
5. Write down
the nationality.
1. She is
from Ukraine. She is_____________.
2. He is from
Canada. He is____________.
3. We are
from Scotland. We are______________.
4. They are
from China. They are____________.
5. Are you
from Egypt? Are you_____________?
6. I’m not
from Spain. I’m not______________.
6. Match the
pictures with the name of the symbols.
1. London
Tower
2.Trafalgar
Square
3.Colosseum
4. London Eye
7. .Match the country with its capital city ( in a written form).
10. Homework
1). Ex. 4 page 158.(wr.)
2). Повторіть тему "Артикль"- ст. 196- 198.
_____________________________________________________
B
C D
1. France
2. Ukraine
3. The USA
4. Spain
a. Madrid
b. Paris
c. Kyiv
d. Washington
8. Утворіть ступені
порівняння прикметників.
1.Odessa
is not ____________city in Ukraine (large)
2.The USAis _______________thanColombia, butUkraineis _____________countryinEurope (big).
3.This school
is ____________ than that one (high).
9. Fill in the
sentences with the where necessary (де необхідно).
1.
______Statue of Liberty was a gift from ______France to______United States.
2.
____Donald and _______Sarah went to school yesterday.
3. This
article tells about the events in _______Asia and in________Africa.
4. On our
trip to_____USA we crossed ________Atlantic Ocean.
10. Homework
1). Ex. 4 page 158.(wr.)
2). Повторіть тему "Артикль"- ст. 196- 198.
_____________________________________________________
02.04.2020 6-А,
6-Б клас Англійська мова
Тема: Тематичне
оцінювання з теми «Подорож».
Мета: Перевірити
рівень мовної та мовленнєвої компетенції за темою.
Хід уроку
1. Read
the texts and match the children with their favourite ways of
travelling. There is one picture
you don’t need to use.
1). My name is Victor
and I like travelling.
But I don’t understand why people
use
different means of transport for
this. As for me, a nice walk in
the mountains or in the countryside is more
interesting and is better to
health.
You can enjoy nature and take a lot of beautiful photos.
2). Hello. My name is Betty.
I enjoy travelling but I
don’t like cars and planes. I think they are
too dangerous. My mother prefers travelling
by train and I agree with her. This is a good
way to see the country and meet new friends.
3). My name is Bob. I
think that travelling by plane,
train or bus isn’t comfortable.
You can’t change the way of your trip and you can’t stop
and see the places you like. My
father drives a car and I think this is the
best means of transport for
travelling on business or for pleasure.
2.
Write the correct answer.
1).
Robert got into /
out of the car
and drove away.
2).
We were terribly late so we decided to catch
/ miss a
taxi to get to the airport.
3).
Mark decided to get / take a train because it was the most comfortable way of travelling to
the town.
4).
This car isn’t fast enough
/ too.
5).
My cousin is a
sportsman and often travels on car / foot.
6).
The bus arrived at the
station early in the
morning and the passengers got into / off.
4. Put the verbs in brackets into the Past Simple or the Present Perfect Tense.
1).
My cousins ______________(to make) a wonderful journey
to Japan last summer.
2).
They _____________(already to buy) a
new modern camera.
3).
Our last trip
____________(to be) tiring.
4).
My mother ____________(
not to book)
train tickets last Monday
so we will have
to travel by bus.
5).
The plane ____________(to arrive) at the
airport ten minutes ago.
6).
We _____________(not to travel) by ship yet.
5. Write special questions
to the answers.
Правило!!!
What + do / does
When + did / will + основне
дієслово + додаток + обставина
Where + am
/ is /are
Наприклад:
What did you read yesterday?
|
1).
Where ____________________________________________________?
He has read about the new hotel in a magazine.
2). How _____________________________________________________?
Many years ago people travelled by ship.
3). When
_______________________________________________________?
The bus will arrive in our town in the afternoon.
4). Where ______________________________________________________?
She usually goes to the country in summer.
5). Why _______________________________________________________?
I have bought this book because I like reading.
6). What________________________________________________________?
My mother is cooking spaghetti.
6. Write about your favourite way of travelling (6-8
sentences).
Немає коментарів:
Дописати коментар