Дистанційне навчання 6-А, 6-Б клас


                                              УВАГА!!!!

З  27.04. 2020 всі подальші уроки і семестрові контрольні роботи будуть розміщені на сайті" Google classroom" 
Код для учнів 6-А та 6-Б класу:  nf3rxi7
Перейдіть за цим посиланням: 
  https://classroom.google.com/h

Чекаю ваших  письмових робіт!!! Всі оцінки свої ви теж побачите на цій сторінці! 
В групу 6-А та 6-Б класів -  вашим батькам я повідомлю прізвища тих учнів, хто не надсилає завдання!!!
Всі оцінки які ви отримуєте під час карантину, будуть виставлені у журнал і враховані за 2 семестр!
                         ВСЕ У ВАШИХ РУКАХ!!!!

З повагою: Юлія Володимирівна





24.04.2020                                   6А, 6-Б  клас  English   School  27
Тема: Київ - столиця України. Визначні місця Києва.
Мета:  практикувати учнів у читані тексту з метою отримання загального уявлення та з метою максимально повного та точного розуміння всієї інформації, що в ньому міститься. Активізувати в мові учнів лексичні одиниці теми. Виховувати повагу до історії країни.
                                          Хід  уроку
1. Choose  the  right  answer.
Ukraine is situated… 
The capital of Ukraine is…  
The main river of Ukraine is…  .
Ukraine is washed by… 
Our country is divided into… 
The population of Ukraine is… 
The territory of Ukraine is … .
On the head of the country there is the … 
The state official language is … 
More than 100… live in Ukraine .
The Answers:
(nationalities and ethnic groups).
                                            (in the south-eastern Europe).
                                            (the Dnipro).
                                            (24 regions and Crimea).
                                            (Kyiv).
                                            ( Ukrainian).
                                            (the Black Sea and the Sea of Azov).
                                            (603,7 sq km).
                                            (President).
                                             (39 mln).
2. Exercise 8 page  184 .(written  form)
3. Watch an interesting video  about Kyiv:
4.  Write  irregular  verbs.
1). Розділіть ці дієслова на правильні і неправильні.
Wrote, took, swum, spoke, shaken, known, grew, flown, broken, drew
V2 - друга форма
V3 - третя форма
 2).Розділіть ці дієслова на правильні і неправильні у 2 колонки.
Play, stay, shake, dance, take, make, visit, meet, see, want, swim, love, let, fly, come, look
3). Напишіть 3 форми неправильних дієслів.
  1. keep → ________ → ________
  2. forget → ________ → ________
  3. mean → ________ → ________
  4. teach → ________ → ________
  5. feed → ________ → ________
  6. blow → ________ → ________
  7. set → ________ → ________
  8. lead → ________ → ________
  9. hurt → ________ → ________
  10. hit → ________ → ________
  11. throw → ________ → ________
  12. freeze → ________ → ________
  13. fall → ________ → ________
  14. spend → ________ → ________
  15. choose → ________ → ________
5. Read and translate the text.
THINGS TO SEE IN KYIV 
Kyiv, the capital of Ukraine, is one of the most beau­tiful cities in the world. It is located on the scenic banks of the Dnipro River. There are a lot of parks, tree-lined broad and straight streets in our capital.
Kyiv is one of the oldest cities of Europe and it has many places of historic interest. Among them are famous churches, cathedrals and monasteries, because Kyiv is the ancestral home of Christianity in Kyivan Rus.
If you want to discover Kyiv, it is best to start with a tour on a sightseeing bus. Would you like to start your tour with visiting the imposing building of St. Volodymyr Cathedral? It was built in 1882 in a new Byzantic style by the architect Baretti. It is a traditionally Slavic six-column, three apse church crowned by seven cupolas. The height to the top of the cross on the main cupola is 48.9 m. The murals of the church interior are of considerable artistic significance. They were made in 1885—1896 by the famous Russian painters such as Nesterov, Vasnetsov, and Prakhov. The mosaics lining the cathedral's interior were made by Venitian masters.
A visit to St Sophia Cathedral may be the high­light of your stay in Kyiv. Kyivites say that if you do not see it while here, then you did not see Kyiv. The church was built in 1037 by Prince Yaroslav the Wise on the site of a battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs (Asian nomadic tribes) and to glorify the wis­dom of Christianity (Sophia in Greek means "wisdom").
The most visitors are impressed by the beauty of St Andrew's Church. This church stands elegantly outlined against Kyiv skyline. It was built in 1748 by the archi­tect Rastrelli, who also built the Winter Palace in Saint Petersburg and the Mariyinsky Palace in Kyiv. From its terraces the famous writer Gogol used to look down at the lower town of Podil. The winding brick street Andriyvski Uzviz leading up the hill to the church has a vari­ety of interesting art galleries and shops. This is one of the best areas to find traditional Ukrainian crafts and arts.
Kyiv Pecherska Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv. "Lavra" is the term used by the Orthodox Church for its largest monastery. It was built in the eleventh century. The monks lived in caves under the monastery, which still can be visited. The famous monk Nestor wrote the chronicle "The Story of Begone Days" while living in this monastery. Lavra incorporates a number of old buildings, churches and museums. There is a lot to see there.
6. Write if the sentences are true or false .
v Kyiv, the capital of Ukraine, is one of the most beau­tiful cities in Ukraine.
v Kyiv is one of the oldest cities of Europe and it has not many places of historic interest.
v St. Volodymyr Cathedral was built in 1892 in a new Byzantic style by the architect Baretti.
v Kyivites say that if you do not see the Golden Gate while here, then you did not see Kyiv.
v The church was built in 1037 by Prince Oleg on the site of a battle-field to commemorate the victory over the Pechenegs.
v The most visitors are impressed by the beauty of St Andrew's Church.
v Kyiv Pecherska Lavra Monastery is one of the most famous sites of Kyiv.
v "Lavra" is the term used by the Orthodox Church for its largest monastery.
v The famous monk Nestor wrote the chronicle "The Story of Begone Days" while living in this monastery.
7. Speak about the capital of Ukraine. Монологічне мовлення.  (усно)
         Read   these  statements  and  say  true  or  false. If  the  sentence  is  false, correct  it.
-         Kyiv  is  situated on  the  picturesque  banks  of  the  river  Dnieper
-         The  streets  of  Kyiv  are  lined  up  with  chestnut  trees.  
-         The  population  of  Ukraine  is  52  million.  
-         The  people  of  Ukraine  are  proud  of  their  capital.   
-         The  main  river  of  Ukraine  is  the  Dniester.   
-         There  are  20  regions  in  Ukraine.   
-         St. Sophia  Cathedral  was  built  by  Prince  Yaroslav  the  Wise.   
-         Ukraine  is  washed  by  the  Irish  Sea.   
-         Khreschatyk  is  the  Kyivite’s  favourite  street.  
-         Our  country  is  a  nice  place  to  live  and  to  travel  in.   

8. Homework

1). Exercise 9 page 184 ( письмово)

2). Виконати вправи на комп'ютері-

 https://learningapps.org/5100983

https://learningapps.org/8714748

23.04.2020                                   6А, 6-Б  клас  English   School  27
Тема: Подорож  Україною та Великобританією.
Мета: повторити лексику з теми; повторити утворення правильних та неправильних дієслів у теперішньому завершеному часі (The  Present Perfect Tense); удосконалювати навички читання, письма, усного мовлення та аудіювання.
                                          Хід  уроку

1. Exercise 4  page 182 ( письмово).
Списати 2 тексти і вставити слова за змістом!!!
2. Exercise 5  page 183 ( письмово).
Написати у 2 колонки назви визначних місць Великобританії та України.
3. Виконайте вправи на комп'ютері: 
4. Заповніть таблицю неправильних дієслів.
InfinitiveSimple PastPast Participle
given
sleep
put
spoke
told
fallen
send
showed
lost
meet
5. Виберіть і запишіть правильний варіант.

1. He ________ to get very angry. (to begin)
  begun
  began
  beginned

2. I ________ my glasses when I fell. (to break)
  broked
  broken
  broke

3. Those kids have ________ five windows playing baseball. (to break)
  broked
  broken
  broke

4. I have ________ studying French. (to begin)
  begun
  began
  beginned


5. He told me that he had ________ all the work himself. (to do)
  done
  did
  done did

6. Have you ________ yet today? (to eat)
  ate
  eated
  eaten

7. My father has ________ me to talk to you. (to forbid)
  forbidden
  forbade
  forbid

8. I ________ him stealing that woman's purse. (to catch)
  caught
  catched
  catch

9. He must have ________ 8 beers last night. (to drink)
  drank
  drunk
  done drunk

10. I ________ down and broke my arm. (to fall)
  fallen
  falled
  fell

6. Напишіть речення у теперішньому завершеному часі (The  Present Perfect Tense) - 
       1).  The students  a flight to Vienna. (to book)
  1. 2). The cat  a mouse. (just/to catch)
  2. 3). Jack and Brian  this picture. (just/to draw)
  3. 4). He  his friends. (already/to invite)
  4. 5).Julia  a table with three columns. (just/to make)
  5. 6).My friends  the geography test. (to pass)
  6. 7).I  the rabbits. (just/to feed)
  7. 8). The teacher  the keys, so he can't open the door. (to lose)
7. Watch an interestig  video and listen to the guide -https://www.youtube.com/watch?v=EO3IXOHQJkA 

8. Homework
1). Exercise 7 page 183 ( письмово)
2). Вивчити таблицю неправильних дієслів  ст. 222-223
3). Повторити 3 форми теперішнього завершеного часу 
(The Present Perfect Tense).

21.04.2020                                   6А, 6-Б  клас  English   School  27

Тема: Подорож Україною.  The Present Perfect Tense.
Мета: активізувати лексику з теми; удосконалювати навички письма, читання, тренувати у вживанні артиклів; розвивати навички аудіювання та мовної здогадки.
                                          
                                         Хід уроку
1. Watch  three  interesting videos about Ukraine -
Read the text about Ukraine and translate it.


Let’s  remember  some  information  about  Ukraine.

    Ukraine  is  a  sovereign  state. It  has  it’s  own  territory, government, national  emblem, anthem  and  state  flag.
    Ukraine  is  situated  in  the  centre  of  Europe. The  population  is  more  than  39  million. It  borders  on  Poland, Hungary, Moldavia, Russia, Belorussia, and  others. There  are  24  regions  and  Crimea  Autonomic  Republic  in  Ukraine.
     Ukraine  is  washed  by  the  Black  Sea  and  the  Sea  of  Azov. There  are  the  Carpathian  Mountains  and  the  Crimean  Mountains  in  Ukraine. The  main  river  is  Dnieper.

    Kyiv  is  the  capital  of  Ukraine. It  was  founded  by  3  brothers: Kyj, Shchek  and  Khoryv  and  their  sister  Lybid. Kyiv  was  called  in  honoured  the  eldest  brother  Kyj. The  main  street  of  the  capital  is  Khreshchatyk.

2.  You  can  see  the  scrambled  questions. Put  the  words  in  the  logical  order  to  make  up  the  questions  and  answer  them. (Дано  5  речень  з  розкиданих  слів. Потрібно  правильно  побудувати  питання  та  дати  на  нього  відповідь.)

1)     Is/main/what/the/national/holiday/Ukraine/in?    -  What  is  the  main  national  holiday  in  Ukraine?    (Independence  Day)
2)      The/what/official/is/in/country/our/state/language?    -  What  is  the  official  state  language  in  our  country?    (Ukrainian)
3)      What/does/border/on/Ukraine/countries?    -  What  countries  does  Ukraine  border  on?    (Ukraine  borders  on  Poland, Russia, Hungary,… .)
4)    Population/Ukraine/of/the/is/what?    -  What  is  the  population  of  Ukraine?    (more  than  39  million.)
5)      Ukraine/river/is/the/main/what/in?    -  What  is  the  main  river  in  Ukraine?    (Dnieper)

6)    Situated/where/Ukraine/is?    -  Where  is  Ukraine  situated?    (in  the  centre  of  Europe)
3. Write the sentences in the Present Perfect Tense:
Зразок: 
They have played tennis.
  1. They / play / tennis - 
  2. She / speak / English - 
  3. I / write / a novel - 
  4. I and my father / not / wash / the car - 
  5. Chris/ not / meet / his friends - 
4.  Write the questions in the Present Perfect Tense:
Зразок: 
Has she finished  her  homework?
  1. She / finish / her homework - 
  2. They / visit / their friend- 
  3. The maid / clean / the room - 
  4. Mike / drive / the van - 
  5. You / ever / write / a novel -  
3. Exercise 2 page 179 (усно і письмово).
Прочитайте постери і напишіть про себе, своїх друзів, домашнього улюбленця, визначне місце  у твоєму місті ( по 3-4 речення).

5.  Exercise  1 page 180 ( письмово). 

Вставте артиклі де необхідно ( дивись правила ст.196-198).

6. Play  interesting  games ! Enjoy your English!  

 https://learningapps.org/2691286
 https://learningapps.org/2239220
 https://learningapps.org/2239184
 https://learningapps.org/2239097       
7. Homework
1).Exercise 2( a, b) page 180 -181.                                    
             2). Повторити правило ст.208-209.                       



17.04.2020                                   6А, 6-Б  клас  English   School  27

Тема: Подорож  Великобританією. The Present Perfect Tense.
Мета: розвивати навички читання, вчити співставляти інформацію,удосконалювати навички усного мовлення, лексичні вміння; поглибити знання учнів про визначні місця Лондона; розвивати пізнавальний інтерес учнів, пам’ять, уяву, мовну здогадку.
                                     Хід уроку
1. Watch a very interesting  video -
 https://www.youtube.com/watch?v=hbQbaUeOkDQ
2.Read some information about famous sights in 
Great  Britain.

Презентація "Визначні місця Лондона"


Презентація "Визначні місця Лондона"

Визначні місця Лондона

Тема урока: "Places to visit in London". 4-й класс

Презентація "Визначні місця Лондона"

Презентація "Визначні місця Лондона"

Презентація "Визначні місця Лондона"

 Презентація "Визначні місця Лондона"
Презентация на тему: "SIGHTS OF LONDON ВИЗНАЧНІ МІСЦЯ ЛОНДОНА ...

Презентация на тему: "SIGHTS OF LONDON ВИЗНАЧНІ МІСЦЯ ЛОНДОНА ...

З’єднайте англійські та українські cлова
( напишіть цифру і  букву).
1) Big Ben                                        a) Тауерський міст
2) Downing Street 10                      в) Даунінг стріт, 10
3) Tower Bridge                              с) Біг Бен
4) Westminster Abbey                    d) Букінгемський палац
5) Madam Tussuad’s museum     е) Вестмінстерське Абатство
6) St. Paul’s Cathedral                  f) Лондонський Тауер
7) the Tower of London                 g) Собор Святого Павла
8) Buckingham Palace                   h) музей мадам Тюссо
  

Відкрите заняття на тему “London sights” «Визначні пам'ятки Лондона»4. Repeat  the rule about the Present Perfect Tense.
Граматичний час Present Perfect утворюється за допомогою допоміжного дієслова have або has та форми Past Participle (третьої форми смислового дієслова).
Past Participle для правильних дієслів утворюється шляхом додавання до їх словникової форми закінчення -ed. Для неправильних дієслів використовуються їхні особливі треті форми, що можна взяти з таблиці неправильних дієслів.
В залежності від особи та числа, в якому стоїть підмет у реченні, використовується та чи інша форма допоміжного дієслова have.
                                               
R E M E M B E R !!!
I, We, You, They → have (для 1-ї, 2-ї особи та форм множини)
He, She, It → has (для 3-ї особи однини

В помощь учащимся

Present perfect особенности употребления настоящего завершенного ...
5. Exercise 6 page 177 (усно).
6.The Present Perfect Tense

I. Write missing words
go

gone
do
did


saw
seen
find

found
be
Was, were


had


II. Fill in have  or has
1. We ________ finished our test.
2. I ________ borrowed a new Harry Potter book.
3.You _______ been naughty today.
4. Where is the cake? The dog ______ eaten it all.
5. Where is dad? - He ____ gone to the supermarket.
6. She ______ moved to Kyiv.

III. Write the verbs in brackets in Present Perfect.
1. We (be) ________ to Italy.
2. Ann (play) _________ golf many times.
3. They aren't at home. They (go)_______ out.
4. I (see) _______ that woman before.
5. She (do) _________ her homework.
6. Jim (visit)_________his granny.

7. Homework
1). Exercise 1(a, b) page 178 (письмово).
2).Make up sentences.
Mary is 43. She has had an interesting life. Write about the things she has done.

1. she / do / many different jobs.
2. she / travel / to many place
3. she / meet / a lot of interesting people
4. she / be / married three times
5. she / do / a lot of interesting things
6. she / write / ten books
3). Повторити правило : Параграф 5 ст.208


16.04.2020                                   6А, 6-Б  клас  English   School  27
Тема: Цікаві місця світу. Артикль та його відсутність у географічних назвах.
Мета: повторити й  активізувати лексичний матеріал з теми; відпрацювати вживання означеного артикля з власними назвами та вживання питальних речень; продовжувати удосконалювати техніку читання та письма; практикувати в аудіюванні. 
                                     Хід уроку

1.  Listen and watch  this  interesting video :
2. Read and   learn the main rules about the definite article "the"- 
В таблицях наведено основні правила вживання в англійській мові артиклів з географічними та іншими назвами.
Артиклі з географічними назвами
Назви
З артиклем The
Без артикля
Частини
світу, континенти, регіони, країни, області, міста
the Middle East, the USA, the Ukraine, the City
Europe, Central Asia, Finland, Denver
Океани,
моря, ріки, озера, водоспади, канали
the Pacific (Ocean), the
Caspian (Sea), the Dnipro, Suez Canal
АЛЕLake Erie, Lake Baikal
АЛЕ: Hudson Bay
Гірські
ланцюги, острови, пустині
the Alps, the Isle of Man, the Kalahari (desert)
АЛЕ: Mont BlancEaster Island (окремі гори та острови)
Вулиці,
площі, райони, парки, мости, станції, аеропорти
the High Street, the
Drive, the Bronx
Sixty-Sixth street,
Manhattan, Times Square, Hyde Park, London Bridge
Університети,
театри, кінотеатри, церкви, готелі, музеї, замки, бібліотеки, ресторани,
магазини
the University
of Cambridge, the Phoenix (theatre) the Hilton, the Library
of Congress
АЛЕ: Cambridge University, Sadler’s Wells (theatre), Buckingham Palace

Артиклі з іншими назвами
Назви
З артиклем The
Без артикля
Державні
установи, партії організації
the Senate, the UN, the
police
the Labour Party,
the Boy Scouts
parliament, congress

Історичні
події і періоди
the French Revolution.
Stone Age

Roman Britain,
Post-War Germany

Книги,
фільми, документи
the Bible, the Odyssey,
the Graduate,
the Great Charter

Jaws

Газети,
журнали, телебачення
the Times, the Economist
(the press, the radio, the television)

Pradva, Korrespondent,
Life, Time

Кораблі,
поїзди
the Titanic, the Orient
Express

Оркестри,
музичні гурти
the Philadelphia Orchestra,
the Beatles

Duran Duran.
Depeche Mode

Музичні
інструменти і танці
to play the piano/the
violin/the guitar,
to dance the tango

This is the 1979 recording
with Ellison on bass
guitar.

Артиклі з географічними назвами – усі випадки вживання
3.Watch this  video about the definite article "the" - https://www.youtube.com/watch?v=QC7VgmPqndI

4. Прочитайте ще раз правила!!! Параграф 2, 3, 4 ст.196-198.


5. Write " the" where necessary.
1).  __________Washington is the capital  of  ______USA.
2).   __________Louvre is in ______Paris.
3). I'd like to make a voyage around __________Mediterranean  Sea.
4).  _______Daniels  live ______Woodlands Street.

5). Exercise 3 page 173 (письмово)
6). Exercise 2 page 174 ( усно)

7. Homework).
1). Exercise 3 page 175 ( письмово)
2).Exercise 5 page 176 ( усно)
3). Вивчити правила ст.171, 197-198.

14.04.2020                             6А, 6-Б  клас  English   School  27

Тема: Подорожуємо навколо світу.
Мета: повторити й закріпити лексичний матеріал з теми; ознайомити з правилами вживання означеного артикля з власними назвами; продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати учнів у письмі; продовжувати розвивати вміння усного мовлення.
                                            Хід уроку
1. Прочитайте параграф 1 ст.199 і виконайте тест письмово.

Тема «Прикметники» англійською мовою для дітей: необхідні слова ...
Винятки

Деякі з англійських прикметників утворюють ступені порівняння не за загальними правилами, а мають свої особливі форми. Нижче наведені такі прикметники:

many – more – the most
good – better – the best
bad – worse – the worst
little – less – the least
old – older/elder – the oldest/eldest
far – farther/further – the farthest /furthest

I don’t think this is ____ idea than mine.

I am ____ chess player in our class.

His tablet is ____ than mine.

Mike is ____ than my brother.

She is ____ girl in the class.

Dogs are the ____ friends of men.

Did she fell ____ today?

For me mathematics was ____ than English in school. 

This is ____ joke I’ve ever heard!


Last week was ____ ever!

2. Watch a video and repeat the names of countries- 

3.  Read the text and choose the correct answer. 
Kevin was a sailor on a big ship. It went to Japan and Australia, so Kevin was often on the ship for several months at a time. When he woke up in the morning and looked out, he only saw the sea, or sometimes a port. 17 When he was thirty-three, Kevin got married and bought a small house with a garden in his wife’s town. It was far away from the sea. Then he had to go back to his ship, and he did not come home for two months. He went from the port to the town by bus, and he was very happy to see his wife again. The next morning he slept until 9 o’clock. Then he woke up suddenly and looked out of the window. There were trees a few feet away. He was very frightened and jumped out of bed, shouting, “We’ve hit land!” 

1) Kevin went to other countries because he was ___ . 
a) a driver  b) a sailor  c) a traveller

 2) Kevin got married at the age of ____ . 
a) 23          b) 26          c) 33

 3) He bought a house ___ . 
a) in his wife’s town near the sea 
b) in his wife’s town far from the sea
 c) in his friend’s town far from the sea 

4) He left his wife for ___ . 
a) two months    b) three months      c) four months

 5) He returned home ___ .
  a) by ship          b) by train         c) by bus 

6) He woke up ___ . 
a) in a forest       b) at home         c) on the ship

 7) He was frightened because there were trees ___ .
 a) in the sea       b) in the forest    c) in front of the house

4.  Read  the rule  at page 171
 (прочитайте правило на ст.171 про вживання означеного артикля the).
5. Homework
1). Вивчити правило ст.171, 196-198.
2). Ex.1 page 172 ( письмово)
3) Вставити слова у вищому або в найвищому ступені порівняння ( письмово):
 1. Kyiv is the … city of Ukraine. ( big)
 2. London’s Zoo is the … …in the world. (famous) 
 3. This street is… than that street. ( long) 
 4. A village usually is… than a city. (small)
 5.  This car is … … than that car. (expensive)



10.04.2020                             6А, 6-Б  клас  English   School  27

Тема: Київ. Подорожуємо Києвом.

Мета:  вивчити новий  лексичний матеріал з теми;  продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати в аудіюванні; розвивати мовну здогадку, память.

                                                                           Хід уроку
1.  Write and learn  the  new  words.
double-decker -  двоповерховий автобус
sightseeing -      огляд визначних місць
tour -                 тур
tourist  guide -  туристичний гід
travel  agent - туристичний агент
have  a look  ( at ) -  подивитися

2.  Watch  this  interesting video about   Kyiv - 

3. Do this  quiz  ( вікторина)  in a written  form ( a, b , c).

Quiz
1.     Ukraine is a large … country.
a)     European;
b)    Asian;
c)     African.
      2. The population of Ukraine is ….
a) more  than  45 million people;
b) more than 58;
c) less than 4 million .
       3. There are … in the South of Ukraine.
            a) 4 seas;
            b) 2 seas;
            c) 3 seas.
        4. What is the highest peak of the Carpathian Mountains?
            a) Hoverla ;
            b) Everest ;
            c) Aconcagua.
       5 . What is the deepest lake in Ukraine?
a)     Lake Baikal ;

b)    Lake Svityaz’ ;

c)     Ahul’s’ke Lake.
       6. What mineral resources isn’t our coutry rich in?
            a) Oil ;
            b) Gas ;
            c) Coal.
     7. What plant is the symbol of Ukraine?
           a) A sunflower ;
           b) A birch ;
         c) A snowball tree.
      8) Who was the first president of Ukraine?
           a) L. Kuchma ;
           b) V. Yushchenko ;
           c ) L. Kravchuk. 

4. Read the text , open the brackets and write one true  word.

                                   Text “A Trip around Kyiv”
       Kyiv, the  (city / capital ) of Ukraine, is on the Dnipro River. The city is less than (more /  than) 1500 years old. The  ( shortest /main) street of the capital is Khreshchatyk Street. Independence Square is at the  (eastern /  northern) end of Khreshchatyk Street. It is the most popular  (square  / place) for national celebrations and holiday  (evenings  / events).
       The  (national / historical) heart of the city is Podil. All the (people / visitors) who come here ( like  / admire) St. Andrew’s Church. Andriyivskiy ( Uzviz /Descent) is very popular with 
( visitors /tourists). It is the  (worst  / best) place to buy Ukrainian  ( flowers / souvenirs) and art and crafts.
       St. Sophia’s Cathedral is famous for its beautiful  
( paintings /mosaics) and frescoes.

       The Golden Gate is another  (building / monument)

 from the 11th century. It was built during the time of 

( Volodymyr  / Yaroslav) the Wise and it served as the main (gate  /entrance) to the city.
         Kyiv is a city where  ( old /ancient) and modern live side by side. There are so  ( few / many) places to visit that we can’t see everything during one short ( journey / trip).

 5. Write if the statements are true  or  false.
1) Kyiv is situated on the banks of the Dniester River. 
2) Khreshchatyk is the main street of Kyiv. 
3) Independence Square is at the southern end of Khreshchatyk. 
4) Andriyivskiy Uzviz is the historical heart of the city.
5) Andriyivskiy Uzviz is very popular among tourists. 
6) The Golden Gate served as the main entrance to the city in ancient times. 

6. Повторіть правило а потім заповніть таблицю.
В англійській мові є три ступені порівняння прикметників: 
звичайний (Positive Degree), 
вищий (Comparative Degree)
найвищий (Superlative Degree).

Ступені порівняння прикметників в англійській мові: таблиці, правила

Прикметник
Вищий ступінь
Найвищий ступінь
hot


warm


clean


nice


dirty


old


young


easy


happy


difficult


beautiful


useful


7. Homework
Ex. 3( a) page 168 ( усно)



09.04.2020                                       6А, 6-Б  клас  English   School  27

Тема: Київ. Визначні пам'ятки Києва.
Мета: повторити й активізувати  лексичний матеріал з теми; поглиблювати знання учнів про свою країну; продовжувати удосконалювати техніку читання; практикувати в аудіюванні; розвивати вміння монологічного мовлення; навчати висловлювати власну думку та аргументувати її.
                                                                   Хід уроку

1.  Фонетична та мовленнєва зарядка.  Прочитайте вірш “My Native Land ” та перекладіть  його  ( усно ).
     My native land,
    The land of wonders,
    Of autumn rains
    And summer thunders.
    The greenest hills
    And magic lakes,
    The tender breeze,
    Romantic dales.
    Amazing land –
    My dear Ukraine.

2. Повторіть вивчені слова і напишіть  їх значення англійською мовою.
1. століття - _____________
2. собор -     _____________
3. історичний -  ______________
4. столиця- _________________
5. замок -     ________________
6. населення -  _____________
7. визначне  місце -  ____________
8.  вид, місцевість - _______________
9. башта -  ________________

3.Запишіть назви визначних місць у словники і вивчіть їх.  
Подивіться про визначні місця Києва:
 https://www.youtube.com/watch?v=bRq9LT5nmF4

St.St.Sophia’s Cathedral -            Собор Святої Софії
 Independence Square -                площа Незалежності 
the Kyiv-Pecherska Lavra -          Києво-Печерська Лавра 
Khreshchatyk Street  -                  вулиця Хрещатик
 Andriyivskiy Uzviz -                   Андріївський  Узвіз
the Golden Gate   -                       Золоті Ворота
 the House with Chimeras  -         Будинок з химерами
 Mariyinskiy Palace   -                  Маріїнський палац
St.Andrew’s Church-                    Церква Святого Андрія
Maidan Nezalezhnosti -                Майдан  Незалежності

4. Прочитайте і вивчіть  розповідь про Україну та Київ.
1.     We live in Ukraine. It’s our Motherland.
2.     Ukraine is situated in Europe.
3.     The national symbols of Ukraine are the trident and the national flag.
4.     Ukraine is an independent state with Verhovna Rada and the president.
5.     The capital of our country is Kyiv. It’s an ancient city, it’s 1500 years old.
6.     Kyiv is the main city of Ukraine, its political, economic, industrial centre.
7.     It stands on the river Dnipro.
8.     The symbol of Kyiv is a chestnut tree.
9.     Khreschatyk is the main street of Kyiv.
10.           You can see a lot of historical monuments in Kyiv.        
11.           It is one of the most beautiful cities in the world.
12.           Welcome to our famous capital – the great city of Kyiv!

5. Складіть діалог за логічним змістом. Доберіть правильні  відповіді і запишіть у зошит.

-What country are you from?
-
-What is the capital of your country?
-
-Do you know the main street of Kyiv?
-
-What is the symbol of Kyiv?
-
-What places of interest in Kyiv do you know?
-

a) It is Khreshchatyk.
b) I am from Ukraine.
c) The symbol of Kyiv is chestnut tree.
d) They are St. Sophia's Cathedral,Independence Square,the Golden Gate, Kyivo-PecherskaLavra and many others.
e) The capital of my country is Kyiv.

6. До вашої уваги цікаве відео :
https://www.youtube.com/watch?v=fBGHdqXuD0E

https://www.youtube.com/watch?v=pwQ6Nwj3OaY

7. Повторіть артиклі перед виконання граматичного тесту:       
 https://learningapps.org/7154209 
 https://learningapps.org/8107297
 https://learningapps.org/7984003

8. Homework
Ex.5 page 164-166 ( позначити фото з текстами- письмово)




                                                   УВАГА!!!!
                                   Учні 6-А  та 6-Б класу!!!

10.04.2020 року, у пятницю, буде проведено  онлайн - тест
 з англійської  мови  з теми "Атрикль"
Для цього треба зайти на сайт "На  Урок" за цим  посиланням : 
 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=984106,
 ввести код доступу: 984106
 і до 18:00 год. виконати тест. 
Результати  побачу і я, і ви, і ваші батьки! 
                                    
                          Бажаю всім успіху і здоров'я!!!




   07.04.2020    6-А, 6-Б клас  Англійська мова  КЗШ№27

Тема: Різні країни-цікаві місця. Лондон.
Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал з теми; поглиблювати знання учнів про країну, мову якої вивчаємо; удосконалювати навички читання; практикувати в аудіюванні; розвивати вміння монологічного мовлення;повторити ступені порівняння прикметників.

                                   Хід уроку
1.  Ex.1 page 160. Describe the pictures.
Example:
Big Ben is in Great  Britain.Sydney  Opera House is in Australia.

2.  Read  and  guess  the  country. Write  the  names.
1). This country is  famous  for  its  Pyramids. ____________
2). If  you  want to see the Eifell  Tower, you  should  go  to  this  country. _________________ 
3).This  country is  famous for  pizza  and  pasta. _____________
4). In this country  men  wear  skirts. ___________________
5). If you want  to ride an  elephant, you  should  go to this country. _____________
6). This country is famous  for its  unusual  animals  like  the  Koala. ____________
7). It's  a very hot country where you can  take  part in a carnival. ____________
8). The people  of this  country  eat  a lot of sea food and  make  sushi. _____________
9). The  people  of this country are  proud of their  Statue  of  Liberty. _____________
10). You will  enjoy five  o'clock  tea  in this  country. _____________________

3. Watch a video about London :  https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0

4. Write the  new  words into your vocabularies.
century - століття 
castle-     замок
capital -  столиця
cathedral - собор
sight -     вид, місцевість
population-  населення
tower -   башта
historical - історичний
a  place  of  interest -  визначне  місце

5. Ex. 2 (a,b)  page 161-162.

6.  Remember!!!

Ступені порівняння прикметників в англійській мові: таблиці, правила
7. Заповніть таблицю.
Прикметник
Вищий ступінь
Найвищий ступінь
Hot


Warm


Clean


Nice


Dirty


Old


Young


Easy


Happy


Difficult


Beautiful


Useful


8. Виберіть правильний варіант у дужках:

  1. I am (the good/the best)  chess player in our class.
  2. His tablet is (cheaper/the cheapest)  than mine.
  3. She is (the most beautiful/beautiest)  girl in the class.
  4. Hollywood actor Arnold Schwarzenegger is one of (more famous/the most famous)  person in the world.
  5. Did she fell (best/better)  today?
  6. I don’t think this is (the best/better)  idea than mine.
  7. Last week was (hotter/the hottest)  ever!
  8. For me mathematics was (harder/more hard)  than Chemistry in school.
  9. Mike is (more tall/taller)  than my brother.
  10. This is (the funnier/the funniest)  joke I’ve ever heard!
  
9. HOMEWORK
1). Learn the words - page 164.
2). Ex. 3, 4 pages 163-164.
3) .Повторити ступені порівняння прикметників  ст.199.



                                          У В А Г А !    
                              Учні  6-А   та  6-Б   класу!

Пропоную  всім бажаючим  взяти участь у шкільній Всеукраїнській  дистанційній  олімпіаді з англійської мови "Всеосвіта Весна 2020".
Отримання  цікавих завдань та внесення ваших відповідей з 10 березня до 22 травня  2020 року.
Ціна - лише 20 грн.

Хто бажає перевірити свої знання, будь ласка, перейдіть за цим посиланням : 
на сайт "Всеосвіта".
                                      Бажаю вам успіху!

                                   

                             03.04.2020  6-А, 6-Б  клас  Англійська мова  КЗШ№27
Тема: Навколо світу.
Мета: удосконалювати техніку читання;повторити і активізувати лексичний матеріал;
ознайомити учнів з назвами країн, національностей та мов; практикувати в аудіювання та писемному мовленні.
                                                                    Хід уроку

1. Read  the names of the countries. Ex .1 page 157


2.Відгадайте вікторину "What  do  you  know about  our  world".

1). What  is  the  highest  mountains  in  the world?
2). What  is the smallest  continent in the world?
3). What  is  the  capital  of the USA?
4). Where  are  the  Pyramids  situated?
5). What  is  the  largest  country  in the  world?
6). What  is the  capital of the United  Kingdom of Great  Britain  and Northern Ireland?
7). What  continent is the coldest?
8). Where  do  koalas  live?
9). Where  is the Eiffel  Tower  situated?
10). To  what  country  can you  travel  under the water?

3. Ex. 2 page  158.  Запишіть  окремо назви країн та національності у зошити з перекладом.

4. Ex.3 page 159. Виконайте вправу письмово за зразком. Напишіть назви країн де люди розмовляють цими мовами.
EXAMPLE:
1). People  speak French  in  France.
2). People  speak English  in  England.

 5. Write down the nationality.
1.     She is from Ukraine. She is_____________.
2.     He is from Canada. He is____________.
3.     We are from Scotland. We are______________.
4.     They are from China. They are____________.
5.     Are you from Egypt? Are you_____________?

6.     I’m not from Spain. I’m not______________.

     6. Match the pictures with the name of the symbols.

1. London Tower
       2.Trafalgar Square
3.Colosseum

  4. London Eye









7. .Match the country with its capital city ( in a written form).


1.     France
2.     Ukraine
3.     The USA
4.     Spain
a.     Madrid
b.     Paris
c.      Kyiv
d.     Washington


8. Утворіть ступені порівняння прикметників.
 1.Odessa is not ____________city in Ukraine (large)
  2.The USAis _______________thanColombia, butUkraineis _____________countryinEurope (big).
 3.This school is ____________ than that one (high).

9.  Fill in the sentences with the where necessary (де необхідно).
1. ______Statue of Liberty was a gift from ______France to______United States.
2. ____Donald and _______Sarah went to school yesterday.
3. This article tells about the events in _______Asia and in________Africa.

4. On our trip to_____USA we crossed ________Atlantic Ocean.

10. Homework 
 1). Ex. 4 page  158.(wr.)
2). Повторіть тему "Артикль"-  ст. 196- 198.
_____________________________________________________


02.04.2020  6-А, 6-Б клас  Англійська  мова
Тема: Тематичне оцінювання з теми «Подорож».
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої  компетенції за темою.
Хід  уроку
1.      Read the texts and match the children with their favourite  ways of travelling. There is one picture you  don’t  need  to  use.
                                                             



        
1 Bob                         
2 Betty            
3. Victor
                                                                  











   A                         
                                                        
                                                                          B
                                     




                    C                                                                                                                                                                D                

                                                                                                                                                                   

                                  






 


                                                    
1). My  name is Victor and  I like travelling. But  I  don’t  understand why  people use different  means  of  transport  for this. As  for me, a  nice  walk in the  mountains or in the countryside is more interesting  and  is  better  to health. You  can  enjoy  nature  and  take  a  lot  of  beautiful  photos.

2). Hello. My name is Betty. I  enjoy travelling  but  I don’t  like  cars  and  planes. I  think  they  are too  dangerous.  My  mother  prefers  travelling by train and I agree with  her. This  is  a good way to see  the country  and  meet  new  friends.

3). My name is Bob. I think  that  travelling by plane, train  or  bus  isn’t  comfortable. You  can’t  change the way of your trip and you can’t stop and see  the places  you  like. My father  drives  a car and I think this is the best  means  of  transport  for travelling on  business or  for  pleasure.

2. Write  the correct   answer.
1). Robert  got  into / out  of  the  car and  drove  away.
2). We  were  terribly  late  so  we  decided  to  catch / miss  a taxi  to  get to the airport.
3). Mark  decided to  get  /  take  a  train  because  it  was  the  most  comfortable  way  of  travelling  to the  town.
4). This  car  isn’t  fast  enough /  too.
5). My  cousin  is a sportsman  and  often  travels  on  car  /  foot.
6). The  bus  arrived  at  the station  early  in the morning  and  the  passengers  got  into  /  off.

4.      Put  the  verbs  in  brackets  into  the  Past  Simple  or  the  Present  Perfect  Tense.
1). My cousins  ______________(to make) a wonderful  journey to  Japan  last  summer.
2). They  _____________(already  to  buy) a new  modern  camera.
3). Our  last  trip ____________(to  be)  tiring.
4). My  mother  ____________( not  to  book) train  tickets  last  Monday so  we  will have to  travel  by  bus.
5). The  plane  ____________(to  arrive) at the airport  ten   minutes  ago.
6). We   _____________(not to travel)  by  ship  yet.

5.      Write  special  questions to the  answers.
Правило!!!
What  + do / does          
 When  + did  /  will     + основне дієслово + додаток + обставина
  Where am / is /are
Наприклад:
What  did  you  read  yesterday?

 1). Where   ____________________________________________________?
       He  has  read  about  the  new  hotel  in  a  magazine.
2).  How      _____________________________________________________?
      Many  years  ago  people  travelled  by  ship.
3).  When _______________________________________________________?
      The  bus   will  arrive  in  our  town  in  the  afternoon.
4).  Where  ______________________________________________________?
       She  usually  goes  to  the  country  in  summer.
5).  Why  _______________________________________________________?
       I  have  bought  this  book  because  I  like  reading.
6).  What________________________________________________________?
      My  mother  is  cooking  spaghetti.

6.      Write  about  your  favourite  way  of  travelling  (6-8 sentences).





Немає коментарів:

Дописати коментар