Мої уроки




02.04.2020    10  клас  Англійська мова ( факультативне  заняття)  КЗШ№27

Тема: Підготовка учнів до ЗНО.
Мета: тренувати учнів у  вживанні граматичного та лексичного матеріалу.
                                                             Хід  заняття
1.    Підготовка до ЗНО! 
Переглянути  відео уроки на освітній платформі « EdEra»:  
https://www.ed-era.com/zno/  ( Курс)-  Модуль   3.
2.


3.Виконати  тематичні  тренувальні тести ЗНО з  англійської мови –
 https://znoenglish.at.ua/tests/    Reading  Test  1  - ( 5 questions).
 https://znoenglish.at.ua/tests/ -Grammar  Tenses (23 questions )
4.













5.  Повторіть вживання пасивного стану дієслова -  The Passive  Voice

Поняття про пасивний стан
Якщо підмет означає особу або предмет, на які спрямовано дію іншої особи або предмета, то дієслово-присудок вживається в Пасивному стані.
Усі часові форми пасивного стану утворюються з допоміжного дієслова to be у відповідному часі і the Past Participle основного дієслова:





















01.04.2020    10 клас  Англійська мова

Тема: Музей мистецтва імені Богдана і Варвари Ханенко.Повторення вивченого матеріалу.
Мета:  активізувати лексичний матеріал з теми; ознайомити учнів з Київським музеєм мистецтва імені Богдана та Варвари Ханенко; практикувати учнів у вживанні вивченого минулого перфектного та минулого перфектно- тривалого часу; удосконалювати навички аудіювання; ознайомити та порекомендувати учням виконати Модуль 3 на освітньому сайті”EdEra” для підготовки до ЗНО.
Хід  уроку

1.     Read a text about  the Museum of Art named after Bohdan and Varvara  Khanenko.
KYIV MUSEUM OF WESTERN AND ORIENTAL ART
    The Museum of Art named after Bohdan and Varvara Khanenko was founded in 1919 on the basis of their pri­vate museum. The museum is also called the Museum of Western and Oriental Art. Now it keeps one of the best collections of foreign art in Ukraine.
Since 1919 the number of exhibits has been more than 13 times increased. Visitors can view many remarkable samples of foreign art: Ancient Greek, Roman, Italian, French, Spanish, Flemish, Dutch, Japanese, Chinese, Turkish, Egyptian, etc
Famous founders of museum's collections were Boh­dan Khanenko and his wife Varvara. They always dreamt to open the public museum of art in Kyiv. Finally their dream came true.  The collection of the museum consists of 25 thousand  exhibits and is considered to be the biggest foreign art collection in Ukraine,
Among the museum's collection there are real fine art masterpieces. There is, for example, the world-famous work of Diego Velazquez, The Portrait of Infanta Margaret, located in the Spanish hall of the museum.
The famous portrait appeared in Kyiv after Bohdan Khanenko had purchased it in Berlin on the sale of Hamburg council Weber’s collections. The presentation of the painting in Kyiv was arranged very mysteriously.
Khanenko hadn't informed the guests of the banquet about the true reasons. When the curtain was taken away from Velasquez’ masterpiece, the audience was really im­pressed. The picture created a real excitement in cultural life of that time Kyiv.
The building of the museum was constructed under the project of a famous architect from Saint Petersburg F.Meltzer in the 80s of the 19th century. Then it was re­constructed and decorated several times according to the plans of the Khanenkos family.
This building is considered to be the shell and the architectural addition to the great art collections of the Khanenkos family.
So, Kyiv Museum of Western and Oriental Art is fa­mous not only in Ukraine but also abroad.
2.      Answer the questions.
1.Have you heard these names before?
2.Whose family was the museum named after?
3.What is another name of this museum?
4.When was it founded?
5.Who designed the draft of the museum building?
3.     Find facts about the dates and numbers.
1. The Museum of Art was founded in ...
a)1919    b) 1991   c) the 19th century
2.  The number of exhibits has been increased more than ... since 1919
a)30 times   b)3 times   c)13 times
3.  The collection of the museum is considered to be

the biggest foreign art collection in Ukraine and has ....

a)25 thousand exhibits   b)from 2 to 5 thousand exhibits
c)more than 50 thousand exhibits
4. The building of the museum was constructed in the  … of the 19th century
a) 70s   b) 90s   c) 80s
5. The building was reconstructed and decorated …. times.
a) seven   b) several   c) seventeen

4. Watch a video about this fine museum: https://www.youtube.com/watch?v=LYpqX_i1Wo0

5. Listen to the text and do Ex.3 page 195. Write  down  your  answers.
10 клас  2018  Аудіододаток до підручника Англійська мова

6. Match the questions with possible answers to be ready for becoming a guide.
Excuse me. What time does the museum open today?
Do you have a tour?
When does the tour start?
How much is the admission?
What time does the next tour begin?
Is a Ukrainian guide available?
Are there any special exhibitions today?
Can I take pictures?
How much is the guide book?
Can  I join the tour?
How long does it last?
a) - About an hour.
b) –It starts in half an hour.
c) – It opens at 11:00
d) - £ 2.00
e) - Yes, there is a Botticelli`s exhibition on.
f) –Yes, we do.
g) – Certainly
h) –It begins at 11:00
i) - It’s free of charge.
j) - I am afraid not.
k) - No, taking pictures is not allowed.

7.   Do Ex.1 page 194 ( in a written form).
8. Complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets.

Use contractions where possible.

Начало формы
  1. Peter was Sally's best friend. She(know) him all her life.score
  2. The children were wet because they(play) football in the rain.score
  3. We were very hungry because we(not / eat).score
  4. I was delighted when I found my keys. I(look) for them for hours.score
  5. She was exhausted because she(work) since eight o'clock that morning.score
  6. Everything was white because it(snow).score
  7. The passengers were cross because the airline(lose) everyone's bags.score
  8. I(not / see) Jacob for several years, but I recognised him immediately.score
Конец формы

9.    Drill  your  grammar:

10. Homework
1). Ex. 2  p.194  (in a written form).
2). Ex. 4 p. 195 ( in an oral  form).

11. Підготовка до ЗНО!
             Платформа « EdEra»:  https://www.ed-era.com/zno/  
             Виберіть слово: ( Курс) –  та  виконайте  Модуль 3. 
Дуже  цікавий  та  доступний матеріал!!!





01.04.2020  3-А клас  Англійська мова КЗШ №27

Тема:  Що я роблю вдень? Розклад мого друга/ подруги.
Мета:  активізувати лексичний матеріал з теми;  ввести нові лексичні фрази ; повторити структуру What time is it?” та відповіді по годиннику; удосконалювати навички аудіювання, читання, усного мовлення  та письма.

Хід  уроку

1.      Сьогодні урок розпочнемо з веселої пісні:
2.      Подивіться відео та повторіть за диктором: 
3. Запишіть нові вирази з теми у словники і вивчіть їх:
to  have  breakfast

снідати
ту  хев брекфест
to have  lunch

мати ланч (другий сніданок)
ту хев ланч
to  have dinner

обідати
ту  хев  діне
to  have supper

вечеряти
ту  хев сапе

in the  morning
вранці
 ін зе монінь
in the afternoon
вдень
ін  зе афтену:н
in the evening
ввечері
ін зе івнінь
at  night
вночі
ет  найт

4.      Впр.1.ст.106 . Прочитайте та перекладіть текст.
5.      А тепер повторимо годинник та час! - 
6.      Впр.2 ст.106.  Складіть речення (усно).
7.       Складіть речення за малюнками (усно).




8.      Вкажіть  правильно  час  на  годинниках. Схематично намалюйте у зошитах.



9.       Розкажіть про розпорядок дня дівчинки  Енн розмістивши правильно малюнки.  Зверніть увагу на додавання закінчення s, - es  до  основного дієслова.
Зразок:
1). Ann  gets  up at 7 o’clock  and  does her  morning  exercises.
2). She washes  her  face  and  hands.
3). She brushes  her  teeth.

10.  Впр.3 ст.107 .   Прочитайте і розмістіть  речення відповідно до малюнків.
  “In the Afternoon.”
        малюнок  - Ann  cleans  her  room.                 малюнок -  Ann  comes  back home.                           

         малюнок Ann  does  her  homework.            малюнокAnn has  dinner.                               
11.  HOMEWORK.  Домашнє  завдання.
1)      Напишіть  про робочий день свого друга чи подруги за зразком - Впр.5 ст.107
 (6-8 речень).
2).  Прочитайте  текст і вставте  слова за змістом ( усно).

  

01.04.2020      2-А, 2-Б клас  Англійська мова   КЗШ №27

Тема: Одяг.
Мета: закріпити та узагальнити знання учнів по темі «Одяг» ; активізувати навички та вміння усного мовлення на основі вивченого матеріалу; удосконалити навички та вміння аудіювання, читання, письма; активізувати вживання «Теперішнього тривалого часу»; заохочувати учнів до спілкування англійською мовою;розвивати фонематичний слух, мовну здогадку, творчу уяву.

Хід  уроку

1.       А сьогодні розпочнемо наш урок цікаво, весело з ранкової зарядки та пісні: https://www.youtube.com/watch?v=CuI_p7a9VGs
2.       Прочитайте  скоромовку і  опишіть малюнки за зразком:
Зразок:
1). What  is this? –This is a cap.                              
     What colour  is it? –It’s  white and red.
2). What  are  these? –These are sandals.
      What  colour  are they? –They are violet.

3.  Повторіть слова з теми «Одяг» -  https://www.youtube.com/watch?v=py2IX0zTXiA  
та  одягніть ляльку.
Зразок:  She  has  got  a …

4.     Давайте згадаємо  правило про теперішній тривалий час -
The  Present Continuous Tense - цей час вказує на дію, яка відбувається зараз  і утворюється за допомогою дієслів:
amisare  + основне дієслово із закінченням – ing














5.      Прочитайте речення  та переклад.
am  reading   -  Я читаю                     We  are  reading     - Ми  читаємо
He  is  reading  -  Він читає                    You  are  reading   – Ти  читаєш
She  is reading -  Вона читає                  You  are  reading   -  Ви  читаєте
It  is  reading  -  Воно читає                   They  are  reading  - Вони  читають

6.      А тепер запишіть скорочені форми:
I  am  -  I’m                                              We  are   - We’re
He  is –  He’s                                            You  are  -You’re
She  is – She’s                                           You  are-  You ‘re
It  is  -   It’s                                                They  are  -They’re
7.      УВАГА!  Запамятайте  і  запишіть правило!
Якщо англійське  дієслово закінчується на букву  -е,  то при додаванні закінчення ingця буква  не  пишеться.
Наприклад:
write   writing
translate   - translating


8.   Прочитайте  виразно  вірш  та  вивчіть його.
I'm  playing  with  a  dog.    -  (Я граю з собакою.)
I'm  jumping  like  a  frog.    -  (Я стрибаю, як жаба.)
I'm  walking  like  a  cat.     -   (Я йду, як кіт.)
I'm  flying  like  a  bat.        -  (Я літаю, як кажан.)

10.         А  зараз пропоную вам подивитися цікаву  казку : https://www.youtube.com/watch?v=Ncz_dgy8ciw

11.         Впр.2 ст.79.  ( Покажіть який одяг належить Тарасу, Поліні, Дену, Міі).
12.         Впр. 3 ст.79.  ( Прослухайте  аудіювання  про традиційний одяг дітей та назвіть імена цих дітей).
(Дивись  аудіо додаток  до уроку - Тема 9. Урок 6-7 Впр.3)

13.         Homework - Домашнє  завдання:

1). Впр. 2ст. 80.  Виготовити  Lapbook  і  вказати який одяг є в тебе.

Зразок:  I  have  got  a T-shirt.



 


2). Складіть речення вживаючи теперішній тривалий час – The  Present Continuous Tense (усно).
Зразок:
     Paul /  scratch / his head
  Paul  is  scratching  his  head.-  Пол  чухає свою голову.     
Sally / skip / rope
Sally  is  skipping  rope. – Салі скакає на скакалці.







31.03.2020   11 клас   Англійська мова   КЗШ №27

Тема : Кіно у нашому житті.
Мета : формування практичних вмінь та навичок щодо вивчення лексичних одиниць за темою «Кіно у нашому житті»,  доповнення речень, пояснення значення слів, повторення граматичного матеріалу за темою «Займенники», використання лексичного та граматичного матеріалу на практиці.
                                                      
                                                       Хід уроку

1.     Read the words and remember the new ones .
2.     wonder                            чудо
3.     possibility                         можливість
4.     invention                           винахід
5.     spectator                            глядач
6.     screen                                екран
7.     success                              успіх
8.     to relax                              розслабитися
9.     various                              різноманітний
10.                       to prefer                            віддавати перевагу
11.                       beforehand                        заздалегідь, загодя
12.                       thriller                               трилер
13.                       sound                                озвучений, звук
14.                       silent                                 німий
15.                       dubbed                              дубльований
16.                       show                                 сеанс
17.                       script writer                       сценарист
18.                       camera-man                       оператор
2. Read and translate the text.                          
Cinema in Our Life
Cinema is one of the wonders of the modern world. Its possibilities are really unlimited, because it gives pleasure to millions of people. The history of this kind of art began with the invention of the machine showing films. In 1895 Lumiere brothers demonstrated the first film in Paris, which lasted only one minute. And it was a great success.
Now it’s a very popular kind of art. There’re cinemas in cities and towns. For most people cinema is the means of entertainment and rest. You know the life isn’t simple today and people want to relax a little, sometimes even to laugh. That’s why cinema is considered to be one of the best ways of spending free time.
Usually we see films either at the cinema or on TV. Frankly speaking we see more various films on TV or on a computer because the price of the tickets at the cinema is rather high now. But from time to time we go to the cinema and we prefer to buy tickets at the box-office beforehand. Near the cinema you can see a cinema bill where you can read what films are on and when the show begins. Now everyone can find something to his liking in the broad variety of genres: feature films, horror films, animated cartoons, detectives, adventure and spy films, thrillers, blockbusters, westerns, comedies, historical films, fantasy, documentary or popular science filmsand a lot of others. Besides films may be color or black and white, sound or silent, dubbed in your mother tongue or original.
Making a film is a very complicated and difficult thing. Many people working at a film studio take part in the film shooting: a producer, a film director, a script-writer, a camera-man and many others.
Cinema is loved by people in many countries. That’s why nearly every year different film festivals are held. The most popular of the them are film festivals in Cannes (France), Venice (Italy), Los Angeles (the USA), Moscow (Russia), Odessa (Ukraine) and “Oscar” in Hollywood. The most talented actors and actresses are awarded with prizes. 
3. Answer the following questions.
1.     Do people often go to the cinema?
2.     Do you prefer to go to the cinema or watch films on TV, DVD or on the computer?
3.     Are there many cinemas in your town?
4.     Where can you buy a ticket?
5.     Who are the cartoons popular with?
6.     What genres of films do you prefer?
7.     What’s on today?
8.     What famous film stars do you know?
9.     What film is your favorite?
10.                       What famous film festivals do you know?
4. Translate  into Ukrainian.
the wonder of the modern world, unlimited possibilities, to give pleasure, to be a great success, a very popular kind of art, the means of entertainment and rest, to relax a little, to spend free time, frankly speaking, the price of the tickets is rather high, from time to time, cinema bill, animated cartoons, horror films, adventure films, popular science films, sound or silent films, dubbed films
5. Translate  into English.                                  
можливість, винахід машини, глядач, мати великий успіх, засіб для розваги, розслабитися, нелегке життя, проводити вільний час, відверто кажучи, різноманітні фільми, віддавати перевагу, купувати квитки загодя, художній фільм, фільм жахів, озвучені та німі фільми, афіша, широке різноманіття жанрів, мультфільм, сценарист та оператор
6. In each group of the words find the one that doesn’t belong to the group.
1.     James Belush             2.  Angelina Jolly       3.  Tom and Jerry
James Cameron               Brad Pitt                     Scooby-Doo
Quentin Tarantino           Julia Roberts              Winning London
Luc Besson                      Jody Foster                 The King Lion
     4.  The Nightmare on Elm Street          5. Daniel Radcliffe
          Friday, the 13thEshton Catcher
          The 5th Element                                    Rupert Grint
          The Saw                                                Emma Watson

 7.  Ex. 2 page 195( in a written  form).
8. Match  the  words and  write the sentences.
(modern, films, cinemas, people, complicated, festivals, really)
1.     Making a film is a very … and difficult thing.
2.     Its possibilities are … unlimited.
3.     There’re … in cities and towns.
4.     That’s why nearly every year different film … are held.
5.     Cinema is one of the wonders of the … world.
6.     For the most of … cinema is the means of entertainment and rest.
7.     Usually we see … at the cinema or on TV, DVD or on the computer.
9.     Finish the sentences with me/us/him/her/it/them
1.     Who is that woman? Why are you looking at …?
2.     Do you know that man? – Yes, I work with ….
3.     I’m talking to you. Please listen to ….
4.     These photos are nice. Do you want to look at …?
5.     I like that camera. I’m going to buy ….
6.     Where are the tickets? – I can’t find ….
7.     We’re going out. You can come with ….
8.     I don’t like dogs. I’m afraid of ….
9.     Where is she? I want to talk to ….
10.                       Those apples are bad. Don’t eat ….
10.Homework
 1).  Ex. 3 page 196-197.
            2). Підготовка до ЗНО!
                Платформа « EdEra»:  https://www.ed-era.com/zno/  ( Курс)-
                            Модуль 2 “ People  around  and  some grammar”
-         Present Simple & Present Continuous
-         Present Perfect & Present Perfect Continuous
-         Present Tenses Summery
-         Infinitives & V –ing
-         Adjectives 

-         Module Test



31.03.2020    4 клас  КЗШ№27

Тема:  Подорож  містом.  Вулиця, на якій я живу.
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів лексичного матеріалу з  теми «Моє місто»;  практикувати мовні засоби за темою, формувати навички вживання нових лексичних одиниць, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного мовлення;розвивати готовність до практичного застосування отриманих знань з теми, зорову пам’ять учнів.

Хід  уроку
1.      Повторити вивчену лексику з теми. Записати слова у таблицю англійською мовою.

Українська мова
Англійська мова
вулиця

метро

будівля

міст

двоповерховий будинок

велике місто

будинок

музей

багатоквартирний будинок

невелике місто


2     2.   Впр.1 ст. 137 Записати нові слова у словник та вивчити їх.
a  supermarket
супермаркет
сюпемакіт
a  market
ринок, базар
макіт
a  cinema
кінотеатр
сінеме
a  theatre
театр
сіете
a circus
цирк
секес
a gallery
галерея
гелері
between
між
бітвін
behind
за, позаду
біхайнд
opposite
навпроти
опезіт
a  restaurant
ресторан
рестерант
a  bank
банк
бенк
a  post office
поштове відділення
пеуст офіс

3   3.    Впр.2 ст.137  Прочитати і перекласти діалог.
4   4.   Впр.3 ст.138 (усно).  Скласти речення вживаючи зворот: There isThere are…
Зразок:
There  is  a cinema in the town.
There  isn’t any  gallery  in the town.
5.   А зараз – хвилинка –цікавинка!
 Ваше завдання відшукати назви будівель (по горизонталі).


z
c
g
a
l
l
e
r
y
u
n
r
e
s
t
a
u
r
a
n
t
i
y
n
h
p
a
r
o
d
m
t
c
s
e
e
a
n
i
o
t
k
o
a
h
m
a
r
k
e
t
e
r
p
f
o
t
h
e
a
t
r
e
m
c
e
p
c
r
c
i
n
e
m
a
o
o
d
b
e
a
b
a
n
k
c
h
a
h
c
i
r
c
u
s
f
g
p
x
i
k
l
m
u
s
e
u
m
o
i


6      6.  Впр.2 ст.137 Виразно прочитатаи діалог і перкласти (усно).

        7. Зараз  ви  бачите  карту. Але вона пуста, бо на ній не вистачає будинків.    Прочитайте речення після карти   і вам необхідно здогадатися про яку будівлю йде мова. Намалюйте у зошиті  будівлі, яких  не вистачало на карті.


1. You can see films here –  …….
2. You can see old things here – ………

3. You can see beautiful pictures here –  …….
4. You can see funny clowns and different animals here – ……
5. You can eat here – …….
6. You can see plays here –  …….
7. You can buy products here –  …….

8.  А зараз  давайте пригадаємо,як перекладаються слова :

between          opposite                behind           next  to
Подивіться на карту і заповніть  пропуски  потрібним  прийменником.



      9.  Homework.  Домашнє завдання.
1)    Вивчити слова ст.137, 139.
2)    Впр.3 ст.140 (письмово).  Доповніть речення словами за змістом.

between - між

behind - позаду

next  - поруч

on the  left – зліва, ліворуч

on the  right – справа, праворуч 

opposite - навпроти

on  (at)  the  corner - на розі (у кутку)






31.03.2020     3-Б клас  КЗШ№27

Тема:  Час. Структура  “ What  time is it?”.
Мета: формувати навички вживання нових ЛО в усному мовленні, розвивати навички  аудіювання, читання та письма; ввести питальну структуру “ What time is it?” та відповідати; навчити учнів розрізняти час на годиннику англійською мовою; розвивати вміння спілкуватися іноземною мовою;розширювати кругозір учнів.

Хід уроку

1.      Подивіться, прослухайте і повторіть фрази  і речення з теми: https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM
 
2.      Перекладіть  на українську мову(  письмово).
to  get  up

to  wash

to  clean

to go to school

to  say “ Goodbye”

to  have  breakfast

to  make  a bed

to  brush  teeth


3.      Прослухайте відео урок з теми «Час та годинник».

4          4.  Складіть речення англійською мовою за таблицею (усно).

         5.   Перегляньте відео і повторіть за диктором
6.    Впр.1 ст.104   Прочитайте речення і перекладіть на українську мову   (усно).  

   7. Впр.2 ст.104 (усно).  Складіть питання та дайте відповіді   у теперішньому простому часі – The  Present  Simple  Tense  (усно).
ЗРАЗОК:
When  do you  get up? – I  get  up at 7 o’clock.
When  do  you have  breakfast? – I have breakfast at half  past seven. 

8.      Впр.3 ст.105.  Вкажіть час за годинниками (усно). 
 ЗРАЗОК:
Its  seven  oclock. -  Сьома  година.
It’s  ten  minutes  to  two. Без  10 хвилин  на другу.
It’s  half  past  nine. Пів на десяту.

9.      Впр.4 ст.105 (усно) Складіть речення  за зразком ( усно). 
ЗРАЗОК:
 1).What  time  do  you   get  up?
 2).What  time  do  you   eat  lunch?
 3). What  time  do  you   come  to  school?
           4).What  time  do  you   do  your  homework?

10.  Домашнє  завдання. Впр.5 ст.105 ( письмово).

11.  А зараз пропоную  пограти!!!

 1).  Зайдіть на цей сайт ! http://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/daily-routines

Знайдіть  цю назву:
«  Daily routines»  і пограйте.   Буде цікаво!!!!

2). Позначте слова з малюнками .



31.03.2020   6-А, 6-Б клас  КЗШ№27
Тема:  Подорожуємо.
Мета:  
-         активізувати та закріпити ЛО з теми; формувати лексичні та граматичні навички учнів;
-         формувати вміння висловлювати власну точку зору та аргументувати свій вибір;
-         розвивати усне мовлення, комунікативні навички,
-         виховувати позитивне ставлення до подорожування як до активного відпочинку;
-         підвищувати пізнавальний інтерес до англійської мови.

Хід  уроку
1.     Make up words from the letters  and  complete the poem.
Travelling
We  go  by _____________     ( a  r  c )
And  we  go  by  __________  (   i  t  n  a  r )
We  go  by  ___________         ( a  t  b  o )
We  go  by _____________      ( n e l a p )
We  go  by  ____________        (d  a  l  n )
And  ________ and  air.             ( a  s  e )
We go, go, go
From  here  to there.

2.     Repeat  the words on the  theme “ TRAVELLING”.

3.     Read the text and try to understand it. Answer the questions
 ( in an oral form).
TRAVELLING
Millions of people all over the world spend their holidays travelling. They travel to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they travel to enjoy picturesque places, or just for a change of scene. It is always interesting to discover new things, different ways of life, to meet different people, to try different food, to listen to different musical rhythms.
Those who live in the country like to go to a big city and spend their time visiting museums and art galleries, looking at shop windows and dining at exotic restaurants. City-dwellers usually like a quiet holiday by the sea or in the mountains, with nothing to do but walk and bathe and laze in the sun.
Most travellers and holiday-makers take a camera with them and take pictures of everything that interests them — the sights of a city, old churches and castles, views of mountains, lakes, valleys, plains, waterfalls, forests, different kinds of trees, flowers and plants, animals and birds. Later, perhaps years later, the photos will remind them of the happy time they once had.
People travel by train, by plane, by boat, and by car. All ways of travelling have their advantages and disadvantages. And people choose one according to their plans and destinations.
If we are fond of travelling, we see and learn a lot of things that we can never see or learn at home, though we may read about them in books and newspapers and see pictures of them on TV. The best way to study geography is to travel, and the best way to get to know and understand people is to meet them in their own homes.

    picturesque [,pɪktʃə'resk] — мальовничий                  
*             change of scene — змінаобстановки
*             to discover [dɪs'kʌvə] — відкривати, виявляти
*             art gallery — картиннагалерея
*             city-dweller — городянин, міськийжитель
*             sights — визначнімісця
*             view [vju:] — краєвид
*             valley — долина, низина
*             plain — рівнина
*             waterfall ['wɔ:təfɔ:l] — водоспад
*             to remind — нагадувати
*             advantage [əd'va:ntɪdʒ] — перевага
*             disadvantage — недолік
*             destination [,destɪ'neɪʃ(ə)n] — місцепризначення
Answer  the  questions:

1. Are you fond of travelling?
2. Men have travelled ever since they first appeared on earth. Why do people travel?
3. Why do people take a camera with them ? What do they usually photograph ?
4. What do we see and learn while travelling?
5. How do different people spend their holidays?
6. What ways of travelling do you know ? What are their advantages and disadvantages?
7. What places have you visited?
8. Have you ever taken a holiday cruise along the Black Sea coast or down the Volga ?
9. Some people prefer to travel on their own and hate travelling in a group. What about you ?
10. What countries would you like to visit?

4.     Make up these sentences in a written form.
travel / did / Julia/ plane / When / by?
to / they / airport / How/ get / the / did?
doing / airport / were / in / What / the / people / the ?
do /air / the / What / hostess /did ?
during /feel /did /Julia / trip /How /The ?

5.     Complete the sentences with the words from the box ( in an oral form).

holidays
disadvantage
railway station
suitcase
airport
advantage

1). The  ___________of travelling by plane is that it doesn’t take much time.
2). When  the plane arrived at the  ____________our friends met us at the check-in-desk.
3). We should  hurry  to the  __________because the train leaves in half an hour.
4). The  __________of travelling  by plane  is that tickets are expencive.
5). They decided  to spend  their  ____________at the seaside.
6). His ___________ was  very  heavy because  he bought many  souvenirs for  his  friends.

6.     А тепер, трішки гри: https://learningapps.org/4774101
                                                       https://learningapps.org/7806256
7.     Запишіть  прислівя  у   правильній відповідності . В цьому вам допоможе ось ця гра: https://learningapps.org/3803267

1.У чужий монастир зі своїм статутом не ходять.
a). The world is a book, and those who don’t travel, read only a page.
2.Світ –це  книга  і ті, хто не подорожують, читають лише одну її сторінку.
b). To carry coals to Newcastle.
3.Краще один раз побачити, ніж тисячу разів очути.
c).Better to see something once than to hear about it thousands  times.
4.Скільки країн, стільки і звичаїв.
d).When at Rome, do as Romans do.
5.Що місто, то норов.
e). So many countries, so many customs.
6.Їздити в Тулу зі своїм самоваром.
f).Every country has its customs.
8.    Діти ! До вашої уваги  популярні фрази з теми «Подорож».
Вивчіть і напишіть у словники ті фрази, які є найбільш корисними для вас!
Вираз
Переклад
Travelling broadens mind.
Подорожі розширюють кругозір.
Travelling is an important part of our life.
Подорожі – важлива частина нашого життя.
It brings new impressions and makes life brighter.
Це приносить нові враження і робить життя яскравішим.
Travelling lets us discover the world and to see different countries, their experience cultures and traditions.
Подорожі дозволяють нам пізнати світ і побачити різні країни, вивчити їх культуру і традиції.
Travelling is a pleasant experience and useful.
Подорож – це задоволення і приємний досвід.
It gives an opportunity to meet new people.
Це дає можливість познайомитися з новими людьми.
There are different ways of travelling.
Є різні способи подорожувати.
It is a very popular hobby.
Це дуже популярне хобі.
Today there are many opportunities to travel.
Сьогодні є багато можливостей для подорожей.
It is very interesting to see new places, another towns and countries.
Дуже цікаво подивитися нові місця, інші міста і країни.
It’s rather easy to travel to any point of the planet.
Досить легко відправитися в будь-яку точку планети.
Travelling is a very nice activity.
Подорожі – чудовий спосіб активності.
I’d like to tell you about my trip to …
Мені хотілося б розповісти про свою поїздку до…
It is my favourite place.
Це моє улюблене місце.
comfortable and convenient method of travelling
комфортний і зручний метод подорожувати
Every country has its own unique atmosphere.
У кожної країни є своя унікальна атмосфера.
Travelers like discovering the world by themselves.
Мандрівники люблять пізнавати світ самостійно.
If you want to see the place, go on foot.
Якщо хочеш побачити місцевість, ходи пішки.
one of the best ways to spend a holiday
один з кращих способів провести канікули (відпуск)
spent there days …
провів там … днів
to take photo
робити фото
have a chance to enrich the knowledge
шанс поліпшити знання
Last summer I went to…
Минулого літа я їздив у …
The journey helped me a lot.
Поїздка мені дуже допомогла.
I had a fantastic time.
Я фантастично провів час.
I’m happy that I have traveled a lot during my vacation.
Я щасливий, що я так багато подорожував під час моєї відпустки.

  1. 9Homework.
  2. 1). Повторити слова з теми «Подорож» та вивчити прислів’я.
  3. 2). Написати  розповідь про подорож. ( 8-12 речень)
  4. 3).Розгадайте кросворд і повторіть види транспорту ! 





30.03.2020  10 клас  Англійська мова

Тема: Відомі  англійські художники. Минулий перфектно-тривалий час.
Мета:  вдосконалювати лексичні навички й навички читання, аудіювання й говоріння; розвивати логічне мислення; тренувати учнів у вживанні минулого перфектно-тривалого часу.
Хід уроку
1.      Listen and watch this video  about  famous English  painters - https://www.youtube.com/watch?v=xTchD6Q2K3I

2.      Read the information  about famous  English painters from these  FACTS  CARDS.

  
            Sir Joshua Reynolds
• was born in Devonshire in 1723.
• a portrait painter
• the most prominent figure in the English school of painting
• one of the founders and first President of the Royal Academy
• promoted the «Grand Style» in painting which depended on idealization of the imperfect
• died in 1792 and buried, St. Paul’s Cathedral, London, England

• was born in Suffolk in 1727.
• one of the great masters of 18th-century portraiture and landscape painting.
• painted fancy pictures of scenes of the rural poor
• in 1768 Gainsborough became one of the founders of the Royal Academy
• after 1784 Gainsborough refused to exhibit at the Royal Academy, and instead, created his own showings at his London house in Pall Mall.
• produced about 200 landscapes and about 800 portraits of the English aristocracy.
• died in 1788 and buried, St. Anne Churchyard, Kew, London, England

                       John Constable                          
• an English landscape painter
• was born in Suffolk in 1776
• in 1799 was send to the Royal Academy in London
to study art.
• loved the countryside, and his best work was of outdoor scenes in his native Suffolk and his London home in Hampstead
• found the success in France where his 1821 master work The Haywain was exhibited at the Paris Salon of 1824.
• died in 1837 and buried, St. John-at-Hampstead Churchyard, London, Eng­land
                                     





                                                        Joseph Turner


1.     Another famous English painter was Joseph Turner (1775—1851), whose business was to paint the light.
2.     He proved that with the help of  light it is, possible to show qualities of any subject.
3.     We know practically nothing about Turner's life.
4.     Son of a London barber, he started drawing and painting when he was a little boy.
5.     When Turner was thirteen, he chose the artistic career.
        


William Hogarth
 William Hogarth (1697-1764) was the first great English painter who raised English pictorial art to a high level of importance.
He was a man of remarkably individual character and thought. W. Hogarth had friends among famous English writers J. Swift, H. Filding.
He was the first English painter who brought painting closer to literature and theatre.

3.     Do  you  remember  the difference  between  The Past  Perfect  and the Past Perfect  Continious Tense : https://www.youtube.com/watch?v=10OQMBgwi5M
The Past  Perfect                         
акцент на результаті
  The Past Perfect  Continious Tense
 акцент на тривалості  дії
 1). I had translated 3 letters when he arrived.
 
Я переклав 3 листа коли він приїхав.

 

 
 I had been translating for 2 hours when he arrived.
 

Я перекладав уже 2 години коли він приїхав.
 
 
2).He was happy. He had talked to Marry.
 
Він був щасливий. Він поговорив з Мері.
 He was happy. He had been talking to Marry for 2 hours.
Він був щасливий.  Він  проговорив з Мері 2 години.

 

4.    Do  this task on this site: https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-9553.php

https://www.anglaisfacile.com/images/smileys/attention.gif Please log in to save your progress.

1. He (marry) Display virtual keyboard interface her two years before we met.

2. I (want / always) 
Display virtual keyboard interface to travel. That's why I was delighted to go abroad with them.

3. She was no stranger to him. They (be introduced) 
Display virtual keyboard interface to each other a few days before.

4. We (stay) 
Display virtual keyboard interface there since 1980, you know.

5. I (stay / never) 
Display virtual keyboard interface in London before. How expensive hotels are!

6. Did I tell you that when I saw you, I realised that we (meet / already) 
Display virtual keyboard interface?

7. James told me you (buy) 
Display virtual keyboard interface the old vicarage two years before your son's birth.

8. I wish we (buy) Display virtual keyboard interface it before.

4.  Hometask:

1). Put the verbs between brackets in the correct tense (past perfect simple or continuous.)

1.     I (try)  to get tickets for that play for months before my friend finally got them.
2.     When I arrived at the theater, my friend (pick, already)  up the tickets.
3.     He was really angry because he (wait)  for more than half an hour when I arrived.
4.     When the play started, I (already, apologize)  to my friend.
5.     We (watch)  the play when the lights went off.

2).  Read  about  Top Famous  Painting.

Leonardo Da Vinci, Mona Lisa, 1503–19

Painted between 1503 and 1517, Da Vinci’s alluring portrait has been dogged by two questions since the day it was made: Who’s the subject and why is she smiling? A number of theories for the former have been proffered over the years: That she’s the wife of the Florentine merchant Francesco di Bartolomeo del Giocondo (ergo, the work’s alternative title, La Gioconda); that she's Leonardo’s mother, Caterina, conjured from Leonardo's boyhood memories of her; and finally, that it's a self-portrait in drag. As for that famous smile, its enigmatic quality has driven people crazy for centuries. Whatever the reason, Mona Lisa’s look of preternatural calm comports with the idealized landscape behind her, which dissolves into the distance through Leonardo’s use of atmospheric perspective.

Johannes Vermeer, Girl with a Pearl Earring, 1665


Johannes Vermeer’s 1665 study of a young woman is startlingly real and startlingly modern, almost as if it were a photograph. This gets into the debate over whether or not Vermeer employed a pre-photographic device called a camera obscura to create the image. Leaving that aside, the sitter is unknown, though it’s been speculated that she might have been Vermeer's maid. He portrays her looking over her shoulder, locking her eyes with the viewer as if attempting to establish an intimate connection across the centuries. Technically speaking, Girl isn’t a portrait, but rather an example of the Dutch genre called a tronie—a headshot meant more as still life of facial features than as an attempt to capture a likeness.

 Sandro Botticelli, , 1484–1486


Botticelli’s The Birth of Venus was the first full-length, non-religious nude since antiquity, and was made for Lorenzo de Medici. It’s claimed that the figure of the Goddess of Love is modeled after one Simonetta Cattaneo Vespucci, whose favors were allegedly shared by Lorenzo and his younger brother, Giuliano. Venus is seen being blown ashore on a giant clamshell by the wind gods Zephyrus and Aura as the personification of spring awaits on land with a cloak. Unsurprisingly, Venus attracted the ire of Savonarola, the Dominican monk who led a fundamentalist crackdown on the secular tastes of the Florentines. His campaign included the infamous “Bonfire of the Vanities” of 1497, in which “profane” objects—cosmetics, artworks, books—were burned on a pyre. The Birth of Venus was itself scheduled for incineration, but somehow escaped destruction. Botticelli, though, was so freaked out by the incident that he gave up painting for a while. 

Vincent van Gogh, The Starry Night, 1889


Vincent Van Gogh’s most popular painting, The Starry Night was created by Van Gogh at the asylum in Saint-Rémy, where he’d committed himself in 1889.    Indeed, The Starry Night seems to reflect his turbulent state of mind at the time, as the night sky comes alive with swirls and orbs of frenetically applied brush marks springing from the yin and yang of his personal demons and awe of nature.
  
30.03.2020   3-А клас  КЗШ№27

Тема:  Час. Структура  “ What  time is it?”.
Мета: формувати навички вживання нових ЛО в усному мовленні, розвивати навички читання, вміння спілкуватися іноземною мовою;розширювати кругозір учнів.


Хід уроку
1.      Прослухайте відео урок з теми  -  https://www.youtube.com/watch?v=kPXFvGECuXU

2.      Перекладіть  на українську мову(  письмово).
to  get  up

to  wash

to  clean

to go to school

to  say “ Goodbye”

to  have  breakfast

to  make  a bed

to  brush  teeth

3.      Складіть речення англійською мовою за таблицею (усно).

4.      Перегляньте відео і повторіть за диктором: https://www.youtube.com/watch?v=RUb4AAvho4s

5.      Впр.1 ст.104   Прочитайте речення і перекладіть на українську мову   (усно).  
6.      Впр.2 ст.104 (усно).  Складіть питання та дайте відповіді   у теперішньому простому часі – The  Present  Simple  Tense  (усно).
ЗРАЗОК:
When  do you  get up? – I  get  up at 7 o’clock.
When  do  you have  breakfast? – I have breakfast at half  past seven.

7.      Впр.3 ст.105.  Вкажіть час за годинниками (усно).

 ЗРАЗОК:
Its  seven  oclock. -  Сьома  година.
It’s  ten  minutes  to  two. Без  10 хвилин  на другу.
It’s  half  past  nine. Пів на десяту.

8.      Впр.4 ст.105 (усно) Складіть речення  за зразком ( усно).

ЗРАЗОК:
 What  time  do  you   get  up?
 What  time  do  you   eat  lunch?
 What  time  do  you   come  to  school?
             What  time  do  you   do  your  homework?

9.      Домашнє  завдання. Впр.5 ст.105 ( письмово).
10.   А зараз пропоную пограти!!!

 1). http://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/daily-routines

Daily routines

Match the words to the pictures.
12 items remaining
·         Toggle Audiohave dinner
·         Toggle Audiohave lunch
·         Toggle Audiodo homework
·         Toggle Audioclean my teeth
·         Toggle Audioget up
·         Toggle Audiogo to bed
·         Toggle Audiogo to school
·         Toggle Audiohave a shower
·         Toggle Audioget dressed
·         Toggle Audiowake up
·         Toggle Audiohave breakfast
·         Toggle Audiogo


2). Позначте слова з малюнками .


30.03.2020

Тема:  Одяг.
Мета:  практикувати учнів у вживанні теперішнього тривалого часу;
             удосконалювати навички аудіювання ,читання та письма;
             повторити лексичний матеріал з теми «Одяг» та підготуватися до
             тематичного оцінювання з теми.

Хід уроку
1.     Повторіть слова з теми «Одяг».
2.     Опишіть малюнки  вживаючи фразу ” I can see -  Я  можу бачити … за зразком ( усно).
Зразок:
 1). Якщо ми бачимо іменник однини, то вживаємо так:
I can see a skirt.
 I  can see a scarf.
2). Якщо ми бачимо іменник множини, то вживаємо так:
I  can see  trousers.
   I  can  see  jeans.




3.     Повторіть правило «Теперішній тривалий час» -The  Present Continious Tense.
                                             
                                                НАГАДУЮ!!!
Теперішній тривалий час   - The  Present Continious Tense – означає дію, яка відбувається зараз, в момент мовлення.
Цей час утворюється за допомогою допоміжних дієслів:
amisare   та додавання закінчення -ing до основного дієслова.
                                                          
                                                
       1).   У  однині  вживаємо так:
 



I  am  wearing  a dress  now.-  Я ношу сукню зараз.
He is wearing a cap now. – Він носить кепку зараз.
She  is wearing a skirt now. – Вона носить спідницю зараз.



     2).  У  множині  вживаємо так:
 
                                         We  are  wearing T-shirts.- Ми носимо футболки.
                                        You are wearing  trainers.- Ви  носите  кросівки.
                                        They  are  wearing jeans.- Вони  носять  джинси.
4.      Складіть речення за малюнками у теперішньому тривалому часі (письмово).
Зразок:
I   am  wearing  a  T-shirt.
I   am  wearing  a  dress.









5.     Впр. 1, 2 ст. 78 . Прослухайте і прочитайте за диктором (дивись аудіо додаток ТЕМА 9, Урок 5)
Переклад питальних речень:
-         Він носить джинси? – Ні.
-         Він носить шорти?- Так.
-         Він носить окуляри? – Ні.
-         Хто  він? – Це містер Джексон.

6.     Впр. 3 ст.78.  Прочитайте  слова і знайдіть зайве слово (усно).

7.     Пропоную вам підготуватися до тематичного оцінювання з теми «Одяг».

1).  Позначте  малюнки з відповідними словами.


2). Допишіть  пропущені літери у словах.



3). Знайдіть і напишіть  відповідне  слово до малюнка.



8.     Домашнє  завдання  Впр.4 ст.78 . Спишіть речення і усно перекладіть їх на українську мову.

9.    
 Якщо  не  втомилися, пропоную гру!!! Одягніть людей на малюнку.


Знайдіть   заховані   слова з теми «Одяг».











Немає коментарів:

Дописати коментар